در حالیکه مجازات اعضای خاندان سلطنتی عربستان یک اقدام غیرمعمول به شمار می‌رود، یک شاهزاده سعودی به دلیل مبادرت به قتل عمد اعدام شد.

 

وزارت کشور عربستان روز گذشته با اعلام این خبر گفت شاهزاده «ترکی بن سعود الکبیر» در ریاض اعدام شد. این وزارتخانه اشاره بیشتری به جزئیات این پرونده و اینکه این شاهزاده سعودی به چه طریق اعدام شده است، نکرد؛ اما در عربستان سعودی معمولاً اعدام مجرمان از طریق "گردن زدن" صورت می‌گیرد.

 

بر اساس گزارش‌ها، اعدام شاهزاده ترکی بن سعود الکبیر صد و سی و چهارمین مورد اعدام در این کشور از ابتدای سال جاری است. 

 

اعدام شاهزاده سعودی به جرم قتل عمد

ترکی بن سعود الکبیر (نفر ایستاده سمت چپ)

 

 

گفته می‌شود این شاهزاده سعودی سه سال پیش در پایتخت عربستان در پی منازعه با یک مرد، وی را به ضرب گلوله به قتل رساند.

 

شبکه خبری العربیه در این رابطه گزارش داد خانواده مقتول از دریافت دیه در ازای بخشیدن قاتل امتناع کرد و خواستار مجازات اعدام برای قاتل شد.

 

اعدام شاهزاده سعودی به جرم ارتکاب قتل عمد

ترکی بن سعود الکبیر 

 

پیش از این، یکی از پر سر و صداترین موارد اعدام یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان، اعدام «فیصل بن مساعد بن عبدالعزیز» بود که در سال 1975 اقدام به ترور عموی خود «ملک فیصل بن عبدالعزیز» پادشاه وقت سعودی کرد و به مجازات اعدام محکوم شد.

 

در عربستان سعودی مجازات اعدام محدود به قتل عمد و قاچاق مواد مخدر است؛ اما اخیراً تروریست‌ها و مخالفان سیاسی نیز در این کشور اعدام می‌شوند که جنجالی‌ترین مورد آن مربوط به اعدام روحانی برجسته شیعه شیخ «نمر باقر النمر» در ماه ژانویه است.