انجام مقدمات خروج عناصر مسلح از شرق حلب

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه بر پافشاری دولت سوریه برای برقراری ثبات اوضاع در شهر حلب و ارسال کمکهای بشردوستانه به مناطق این شهر تاکید کرد.

وی افزود: دولت سوریه تمام امکانات خود را به منظور برقراری ثبات در شهر حلب به کار می‌گیرد و در همین راستا مقدمات خروج بدون محدودیت غیرنظامیان و فراهم کردن انتقال مجروحان و خروج عناصر مسلح با سلاحهایشان بدون ایجاد مانع از مناطق شرقی این شهر فراهم شد.

این منبع گفت که با هدف بهبود اوضاع در شهر حلب، آتش‌بس در زمانهای مشخص از سوی یگانهای ارتش عربی سوریه اجرا می‌شود. همچنین خودروهایی برای انتقال مجروحان و غیرنظامیان از مناطق جنگی و ارسال کمکهای بشردوستانه  آماده شده است.

این منبع گفت که یگانهای ارتش و نیروهای مسلح به مسافتهایی عقب‌نشینی کردند تا عناصر مسلح بتوانند از طریق دو گذرگاه مخصوص مناطق شرقی شهر حلب را ترک کنند.

 از سوریه روز گذشته گزارش داد که آمادگی‌ها برای خروج شماری از تروریست‌های مسلح و غیرنظامیان از محله‌های شرقی حلب به پایان رسیده است تا از طریق گذرگاه بستان القصر و میدان الجندول-الکاستیلو در روز پنجشنبه خارج شوند.

در همین راستا یک منبع در شهر حلب به خبرنگار تسنیم گفت که انتظار می‌رود حدود هزار تروریست وابسته به جبهه النصره به همراه خانواده‌هایشان که تعدادشان به حدود 4500 نفر می‌رسد، از شهر حلب خارج شوند.