نهمین نشست خبری شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد برگزار شد

نهمین نشست خبری شورای عالی بیداری اسلامی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد.

در آغاز این نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه های مختلف عراقی در محل دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد، سید عمار حکیم با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست شورای عالی بیداری اسلامی در شرایط کنونی در بغداد گفت: برگزاری این نشست در آستانه آزادسازی موصل و نینوا با حضور شخصیت های برجسته اسلامی از کشورهای مختلف، حاوی این پیام مهم است که جهان اسلام همراه و پشتیبان عراق است.

 

حکیم در ادامه با تاکید بر ضرورت مبارزه با تروریسم گفت: خطر تروریسم تنها متوجه عراق نیست و بلکه تمام منطقه را در برمی گیرد مبارزه با آن تنها نیازمند رویکرد نظامی نیست و می بایست با رویکردی فرهنگی نیز با آن مبارزه کرد.

وی در ادامه افزود: ما از اسلام دفاع می کنیم، اسلامی که با اقدامات داعش وسایر گروهها تروریستی مورد شک و تردید قرار گرفته است.

ولایتی: تحولات کنونی منطقه بخشی از بیداری اسلامی است

آقای علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به این سوال «با وجود تلاش برای حذف مفهوم بیداری اسلامی آیا همچنان به آینده این مفهوم امیدوارید؟» گفت: فرآیند بیداری اسلامی در حال گسترش است و افق های درخشانی دارد. آنچه امروز در تحولات منطقه می گذرد جلوه‌ای از مفهوم بیداری اسلامی است . 

دکتر ولایتی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگاران با اشاره به تقارن و همزمانی نشست بغداد با روند آزادسازی موصل افزود : این همزمانی پیام آشکاری برای حمایت از مردم و نیروهای عراقی است.