6 شرکت امریکایی 90 درصد رسانه را در انحصار خود دارد

در حالی که کمتر از سه هفته تا موعد رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است، یک نامزد اقلیتها، موضوع تسلط شرکت‌های بزرگ بر رسانه‌های این کشور را پیش کشیده است.

سومین و آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2016 بامداد امروز چهارشنبه برگزار شد؛ مناظره‌ای که به دلیل قوانین انتخاباتی موجود این کشور تنها نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه در آن حضور یافتند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکایی روی کاغذ چهار نامزد دارد و علاوه بر هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، احزاب اقلیت دو نامزد دارند.

«گری جانسون» نامزد حزب آزادیخواه و «جیل استاین» نامزد حزب سبزها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است اما این دو به دلیل ساختار دو حزبی نه تنها فرصت کافی برای جلب آرای مردمی ندارند بلکه رسانه‌های این کشور هم توجه محدودی به انها دارند.

حالا استاین درباره رسانه‌های آمریکایی در توئیتر خود نوشته است: «90 درصد رسانه‌های آمریکایی تنها توسط 6 شرکت بزرگ کنترل می‌شوند. ما باید از طریق قوانین ضد تراست و قانون رقابت، انحصارهای رسانه‌ای را از بین ببریم».

نامزد حزب‌ سبزها در آمریکا افزود: «ما دیده‌ایم که چطور انحصار رسانه‌ای، دونالد ترامپ را ایجاد کرد و به کمیته ملی دموکرات برای خرابکاری و از بین بردن برنی سندرز کمک کردند».

اشاره او به برنی سندرز و کمیته ملی حزب دموکرات، به ماجرای ایمیل‌های فاش شده درباره مخالفت اعضای ارشد این حزب با سندرز در مبارزات مقدماتی دموکرات‌ها و کمک آنها به هیلاری کلینتون برمی‌گردد.