مذاکره آمریکا با روسیه و ترکیه درباره ایران

به گزارش مشرق، هیئت امنیتی وزارت امور خارجه آمریكا، تا ساعاتی دیگر وارد مسكو میشوند تا مقامات روس را در جریان جزئیات سناریوی ادعایی ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن قرار دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این خبر تصریح کرد: این هیئت آمریکایی جزئیات عملیات تروریستی علیه " عادل الجبیر " را در اختیار مقامات روس خواهند گذاشت.

وی که با خبرگزاری روسی ایتارتاس گفت‌وگو می کرد، افزود: " ویلیام وود " معاون مشاور ارشد هیلاری کلینتون در وزارت امور خارجه، ریاست این هیئت را بر عهده دارد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: این هیئت، شامل افرادی است که به‌خوبی اطلاع دارند که این قضیه چگونه شکل گرفت و به تمامی جزئیات آن، احاطه کامل دارند.

وی با بیان اینکه این اشخاص، بلندپایه خواهند بود، ادامه داد: آمریکا به دیگر کشورها سیگنال واضحی را فرستاده که اعلام می‌کند آماده است چنانچه این کشورها نیاز به کسب اطلاعات اضافی درباره موضوع دارند، اطلاعات بیشتر را درباره این قضیه در اختیار آنها قرار دهد.

این هیئت امروز مذاکراتی را در ترکیه با مقامات ارشد این کشور برگزار کرده و تلاش کردند آنکارا را به ائتلاف ضد‌ایرانی پیوند دهند تا در صورت ارجاع موضوع به شورای امنیت، رأی ترکیه در کنار آمریکا قرار گیرد.

گفتنی است در پی اتهام آمریکا به ایران مبنی بر سوء قصد دو ایرانی علیه سفیر عربستان در واشنگتن، کاخ سفید به دنبال اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران است که در همین راستا وزیر امور خارجه ترکیه با همتای آمریکایی‌اش گفت‌وگوی تلفنی داشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، " ویکتوریا نولند " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این گفت‌وگو گفت: این گفت‌وگو در جهت اعزام هیئتی از واشنگتن به آنکارا درباره موضوع ایران بود که هنگام انجام این مکالمه تلفنی، هیئت اعزامی نیز در دفتر کار داووداوغلو حضور داشت.

این هیئت پس از این دیدار، عازم مسكو شد تا جزئیات این سناریو را برای مقامات روس توضیح دهد.