بانک های بزرگ و پیشرو به دلیل هراس از تبعات برگزیت سال آینده سرمایه های خود را از انگلیس خارج می کنند.

«آنتونی براون» مدیر اجرایی انجمن بانکداران انگلیس در یادداشتی که امروز یکشنبه در نشریه آبزرور منتشر شد، هشدار داد که بانک های بزرگ انگلیسی به دلیل افزایش نگرانی ها از برگزیت درصدد خارج کردن سیستم عملیات اجرایی شان از این کشور هستند.

براون در این یادداشت عنوان کرد که انتظار می رود که این بانک های بزرگ در ماه های نخست سال ۲۰۱۷ میلادی خروج از انگلیس را شروع کنند.

وی همچنین گفت که بسیاری از بانک های کوچک نیز در حال برنامه ریزی برای انتقال عملیاتشان به خارج از انگلیس قبل از کریسمس هستند.

براون در این یادداشت نوشت: سیستم بانکی انگلیس احتمالا بیش از سایر بخش های اقتصادی چه به لحاظ میزان تاثیر و درجه پیامدها، از برگزیت متاثر خواهد شد.

آبزرور همچنین عنوان کرد که براساس گزارش یک نهاد بانکی، در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیش از ۷۰ هزار فرصت شغلی مالی در این کشور در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

به هر حال تصمیم دولت انگلیس برای کنترل جریان آزاد نیروی کار که از سوی بسیاری از مقامات دولتی پذیرفته شده است، هرگونه شانسی را برای حفظ موقعیت کنونی از بین خواهد برد.

انجمن بانکداران انگلیس که ۲۰۰ مقر بانکی عضو آن هستند، پیش از همه پرسی ۲۳ ژوئن هشدار داده بود که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آثار منفی بر صنعت بانکداری انگلیس خواهد داشت.

در همه پرسی ۲۳ ژوئن ( سوم تیرماه ) ۵۱.۹ درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رای دادند.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد ماده ۵۰ پیمان لیسبون را تا اواخر مارس ۲۰۱۷ فعال سازد که این مساله آغاز گر روند مذاکرات درباره خروج انگلیس از این اتحادیه خواهد بود.