با سرازیر شدن سیل عظیم پناهجویان مسلمان به سمت کشور‌های اروپایی و رفتارهای نژادپرستانه برخی شهروندان این کشورها با این مسافران تازه وارد، وضعیت کشورهای غربی را نامناسب جلوه داده است و اعتراضاتی را در قبال سیاست «درهای باز» به دنبال داشته است.

در میان کشورهای اروپایی، آلمان با توجه به سیاستی که «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور، اتخاذ کرده است، در صدر کشورهای اروپایی پذیرنده مهاجران قرار گرفته است.

اما آنچه در برخی خبرگزاری های غربی منعکس شد، بسیار نگران کننده می نمایاند. برخی رسانه های غربی امروز اخباری مبنی بر حمله یک گروه ۲۰ نفره از موتور سواران آلمانی به دو پناهجوی مسلمان مخابره کردند.

در این حمله وحشیانه که به مکان دقیق وقوع آن اشاره ای نشده است، دو پناهجوی پاکستانی به شدت مورد ضرب و شتم واقع شده و به بیمارستان منتقل شدند.

این گروه از موتورسواران گانگستر، خود را گروه مدافع جایگاه رفیع آلمان معرفی کرده اند و هدف خود را از حمله به مهاجران، اخراج آنان از آلمان عنوان کرده اند.

حال برخی از رسانه های غربی بدون آنکه پوشش مناسبی از اینگونه اقدامات داشته باشند، دست به فرافکنی زده اند و با استناد به بالا رفتن آمار جرائم پس از ورود پناهجویان مسلمان، درصددند آنها را مقصر و موثر در این بحران معرفی کنند.

با اوج گرفتن وحشی‌گری‌های گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه و عراق، بسیاری از شهروندان شهرهای در تیررس داعش در این دو کشور، فرار را بر قرار ترجیح دادند و برای حفظ جان خود از تروریست‌های داعش، راهی قاره سبز شدند بی‌آنکه بدانند چه سرنوشتی غم‌انگیز در انتظار آنان خواهد بود و گروه‌های افراطی در این کشور، نه تنها به آنان خوش‌آمد نخواهند گفت، بلکه از تمام نیروی خود برای تنگ کردن عرصه بر این مسافران غریبه، استفاده خواهند کرد.