به گزارش آرتي، ديميتري مدودف، رئيس جمهوري روسيه ضمن اذعان به نارضايتي هواداراني كه خواهان كانديداتوري وي براي بار دوم در انتخابات رياست جمهوري اين كشور هستند، تاكيد كرد كه بازگشت پوتين به قدرت، روسيه را از مسير نوسازي منحرف نخواهد كرد.

دیمیتری مدودف، در یک سخنرانی خطاب به هواداران خود اظهار داشت که هم وی و هم ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه، افرادی عملگرا هستند و بنابراین ضروری است آنها بهترین راه را برای دستیابی به اهداف سیاسی متقابل خود بیابند.

وی تصدیق کرد که با وجود آنکه خود سیاستمداری مردمی است، اما ولادیمیر پوتین مردمی‌تر است و بنابراین از سرمایه سیاسی بیشتری برای مقابله با چالش‌های گوناگون روسیه برخوردار است.

وی تاکید کرد که به عنوان یک دانش آموخته رشته حقوق، نمی‌تواند کاملا درک کند که دولت روسیه پیش از انتخاب شدن رئیس خود چگونه عمل می‌کند.

مدودف در این ارتباط گفت که دولت روسیه با توجه به اندازه بزرگ و پیچیدگی آن باید مورد بازبینی قرار گیرد، اما هر نوع اصلاحاتی باید به تدریج انجام شود تا ثبات روسیه آسیب نبیند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی باید انجام شود، متعهد شد که در دولت باقی خواهد ماند تا به همکاری با پوتین در زمینه اهداف مشترک ادامه دهد.

مدودف خاطرنشان ساخت که ۲۰ سال است با ولادیمیر پوتین دوست است و آنها مثل سربازان همقطار هستند.

مدودف تاکید کرد که انتقال قدرت در دولت روسیه به معنی به تعویق انداختن اصلاحات نیست و کسانی که امیدهای آینده خود را به وی معطوف کرده‌اند، نباید نگران چیزی باشند.

وی اذعان داشت: هر فعال سیاسی و اجتماعی باید تعادل قدرت و دیدگاه‌های موجود را در نظر بگیرد و به همین دلیل ما(مدودف و پوتین) به عنوان همراه و افرادی که به یکدیگر نزدیک هستیم تصمیمی را که هم اکنون شما از آن مطلع هستید، اتخاذ کردیم و ما این تصمیم را به خاطر رضای خود نگرفتیم بلکه به منظور تضمین توسعه پایدار کشورمان آن را اتخاذ کردیم؛ این تصمیم به معنی بازگشت به گذشته نیست بلکه مساله‌ای متفاوت است

مدودف تاکید کرد: دولت گسترده روسیه ضمن همکاری با حزب حاکم روسیه در کنار جامعه‌ای متشکل از صاحب نظران، مشاوران منطقه‌ای و شهری و همین طور همه مردمی که حاضر به دادن رای به نفع ما هستند، عمل خواهد کرد.

وی افزود: این دولت حتی با کسانی که با ما موافق نیستند، همکاری خواهد کرد.

دیمیتری مدودف تصریح کرد که قصد دارد در جریان کمپین انتخاباتی، درباره ساختار کابینه دولت آینده روسیه و اصول کارکرد آن بحثکند.

دیمیتری مدودف در راس لیست انتخاباتی حزب " روسیه متحد " که حزب حاکم این کشور است، برای انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر قرار دارد.

رئیس‌جمهوری روسیه به هواداران خود گفت: تصمیم دارم تا نظام اداره دولت روسیه را با شما، دیگر افراد و با تمامی جامعه مدنی خود به بحثبگذارم.

اين در حالي است كه احزاب مخالف نسبت به جايگزين كردن كميتههاي كارشناسي در دولت گسترده به جاي پارلمان اين كشور اظهار نگراني كردهاند.