از آغاز عملیات موصل  900 عضو داعش به هلاکت رسیده اند

به نقل از پرس تی‌وی، ارتش آمریکا اعلام کرد از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده داعش در عراق، حدود 900 عضو این گروه تروریستی کشته شده‌اند. ژنرال جوزف ووتل، فرماندۀ ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا، پنج‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت گروه تروریستی داعش در این عملیات متحمل تلفات سنگینی شده‌است.
 

این مقام بلندپایه ارتش امریکا افزود نیروهای عراقی در عملیات بازپس‌گیری موصل، احتمالاً حدود 800 تا 900 تروریست داعشی را کشته‌اند. براساس برآوردهای ارتش امریکا، بین سه هزار و پانصد تا پنج هزار داعشی داخل شهر موصل و حدود دوهزار نفر دیگر نیز در اطراف آن مستقر هستند.
 
عملیات آزادسازی موصل از ساعات اولیه دوشنبه (26 مهر) آغاز شد. حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه‌های کُرد از چندین جبهه در حال پیشروی به سوی موصل هستند و طی روزهای گذشته ده‌ها شهر و روستا را آزاد کرده‌اند.
 
ناظران خاطر نشان کرده‌اند موفقیت‎ نیروهای عراقی در روزهای گذشته فراتر از حد انتظار بوده‌است. همزمان با این پیشروی‌ها، شماری از تروریست‌های داعش خود را تسلیم نیروهای امنیتی عراق کرده‌اند. منابع عراقی ویدئویی را منتشر کردند که نشان می‌دهد اعضای داعش پرچم‌های سفید را بالا برده و تسلیم نیروهای کرد می‌شوند.