اوائل ماه جاری میلادی چند تن از افسران ارشد رژیم منفور آل سعود و قطر از جمله «عبدالرحمن بن صالح البانیان» و «غانم بن شاهین الغانم» با فرمانده ارشد ارتش الجزایر «احمد قاعد صالح» دیدار کردند.

در این دیدار مقامات نظامی عربستان و قطر از الجزایر برای حضور نظامی در یمن دعوت کردند.

در حالی این دعوت از سوی مقامات دو کشور متجاوز به یمن صورت گرفت که پیش از این نیز از الجزایر برای حضور نظامی نیروهای این کشور در یمن دعوت شده بود و مقامات این کشور نیز هرگونه حضور نظامی در یمن را مردود و کمک های خود را تنها به ارسال کمک های لوجستیکی محدود کرده بودند.

یکی از دیپلمات های برجسته الجزایری درباره این درخواست آل سعود و قطر ابراز داشت: این درخواست در دست بررسی است ولی سیاستی که تاکنون اتخاذ شده و گمان می ورد از این پس نیز ادامه داشته باشد، عدم حضور نظامی در یمن است.

عربستان سعودی به دلیل جنایات سنگینی که در حق مردم غیرنظامی و زیرساخت های یمن، به بهانه دفاع و بازگردان «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی این کشور به قدرت، مرتکب شده، تحت شدیدترین فشارهای بین المللی قرار گرفته است.

این رژیم منفور از کشورهای دیگری همچون پاکستان نیز برای حضور نظامی در یمن درخواست کرده بود ولی اسلام آباد اعلام کرد که فقط در صورتی بر ضد مواضع یمنی حمله خواهد کرد که موشک های این کشور شهرهای مقدس مکه و مدینه در عربستان را هدف قرار دهد.

شایان ذکر است روز گذشته اخباری مبنی بر حمله موشکی انصارالله به فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز جده مخابره شد. این شهر در عمق خاک عربستان واقع شده است و حمله به این مکان استراتژیک، از قدرت موشکی بالای انصارالله و یمن حکایت دارد و موجی از ترس در دل مقامات سعودی ایجاد نموده است.