دردسر جدید کلینتون به نفع ترامپ تمام شد

وضعیت «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل مشکلات اخیری که بر سر ایمیل های افشا شده «هیلاری کلینتون» پیش آمده دچار تغییر شده و این امر سبب تقویت موضع این نامزد جمهوریخواه در چند روز اخیر شده است.

افشاگری پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در مورد تحقیق و بررسی بخشی از ایمیل‌های سرور خصوصی هیلاری کلینتون، به کمپین انتخاباتی ترامپ جان تازه‌ای بخشیده است.

ترامپ در جمع هواداران خود در نیوهمپشایر، مِین و آیووا انتقادات شدیدی به نامزد دموکرات ها و فسادهای وی وارد آورد و او را غیر قابل اعتماد خواند. ترامپ مدعی شد نظام سیاسی آمریکا کاملا فاسد و متقلب است و علیه وی در حال توطئه چینی است.

دونالد ترامپ تحولات اخیر دموکرات‌ها و موضوع ایمیل های کلینتون را با رسوایی سیاسی واترگیت تشبیه کرد که منجر به برکناری «ریچارد نیکسون» رئیس جمهور جمهوریخواه وقت آمریکا شد.

نامزد حزب جمهوریخواه طی سه ماه اخیر حملات متعددی را علیه «جیمز کامی» مدیر اف بی آی به راه انداخته بود و او را متهم کرده بود که کلینتون را به دلیل استفاده از اطلاعات محرمانه در زمانی که او وزیر امور خارجه بود تحت تعقیب قانونی قرار نمی دهد.

ترامپ در این باره گفت: «همانطور که می دانید من سخنان زیادی در مورد نقش اف.بی.آی در زمینه ایمیل های کلینتون بر زبان آورده‌ام، اما این سخنان به این سازمان جسارت کافی را داد تا اشتباهات هیلاری را زیر ذره بین قرار دهد و عدالت حاکم شود.»

این سرمایه دار آمریکایی مرتبا نظام سیاسی آمریکا را فاسد خوانده و آن را زیر سوال می برد و ضمن انتقاد از سیاستمداران آمریکایی رسانه های این کشور را دروغگو می خواند.

دردسر اخیری که برای کلینتون پیش آمده است موجب شده تا امیدهای ترامپ نیز بیشتر شود و طی 10 روز باقی مانده تا انتخابات آمریکا تلاش خود را برای پیشی گرفتن از کلینتون بیشتر کند.