شرکت هواپیمایی «هاینان ایرلاین» چین که حدود شش ماه قراردادی را رژیم صهیونیستی منعقد کرده و در پی آن، پروازهایی را به این کشور انجام می‌دهد، به دلیل عدم استفاده از نام «اسرائیل» بر روی نقشه‌های داخلی هواپیماهایش مورد تحقیق قرار گرفت.

مسافران اسرائیلی پرواز پکن - تل آویو با مشاهده نام «فلسطین» بر روی نقشه به جای «اسرائیل» مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

این هواپیما روز پنجشنبه از پکن به مقصد تل آویو به پراوز درآمد و مسافران آن که شاهد نقشه طی مسیر و مسافت بودند، متوجه شدند بر روی نقشه هایی که روی مانیتورهای داخل کابین وجود دارد، نام کشورهایی همچون "قبرس"، "لبنان" و "سوریه" و شهرهای "اورشلیم" و "تل آویو" وجود دارد ولی نام این کشور سرزمین فلسطین درج شده است.

یکی از مسافران صهیونیست این پرواز در این باره در صفحه فیسبوک خود به شدت این اقدام شرکت هوایی هانیان چین اعتراض کرد و تصاویری را که از مانیتورهای داخل کابین هواپما گرفته بودند و در آنها هیچ اثری از نام اسرائیل نبود، به پست خود اضافه کردند.

سخنگوی این شرکت هوایی که چاره ای جز عذرخواهی نیافت، در پاسخ به این اعتراضات اظهار داشت: از اینکه مسافران این پرواز ما را نسبت به اشتباه خود آگاه کردند تشکر می کنیم و به زودی این مشکل مرتفع خواهد شد و نام کشور (!) اسرائیل را به جای فلسطین جایگزین خواهیم کرد.