اف‌بی‌آی تصمیم گرفت بررسی ایمیل‌های کلینتون از سر بگیرد

سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در روزهای اخیر بر اسب مراد می‌تاخت. پیشتازی وزیر امور خارجه سابق آمریکا در نظرسنجی‌های چندین ایالت بنفش، پایان مناظره‌های تلویزیونی ریاست‌جمهوری، رضایت مشاوران ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها از شرایط روزهای پایانی رقابت‌ها و جشن تولد چند روز پیش کلینتون، همگی از رویدادهای مثبت برای حزب دموکرات محسوب می‌شدند. 
 

درست در این شرایط بود که کابوس ایمیل‌های شخصی دوباره گریبانگیر کلینتون شد و «جیمز کومی،» رئیس اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، در نامه ای به کنگره این کشور اعلام کرد تحقیقات جنایی درباره پرونده ایمیل‌های شخصی وزیر امور خارجه سابق آمریکا دوباره از سر گرفته شده است. وی در نامه خود اعلام کرده است اف‌بی‌آی به‌تازگی، به وجود ایمیل‌هایی پی برده است که به نظر می رسد برای تحقیقات مفید باشد.
کومی در نامه خود تصریح داده است: هنوز نمی توان گفت موارد یاد شده اهمیتی داشته باشند یا خیر؛ همچنین نمی توان گفت این تحقیقات چه میزان به طول می کشد، ولی کنگره قطعا در جریان پیشرفت های تحقیقات پرونده قرار می گیرد. 
 
خبر مربوط به بررسی مجدد ایمیل‌های شخصی کلینتون زمانی اعلام شد که مشاوران ارشد کلینتون تصور می‌کردند این پرونده به‌همراه کمپین انتخاباتیش به پایان راه خود رسیده است. پلیس فدرال آمریکا ستاد انتخاباتی کلینتون را در خصوص فرستادن چنین نامه‌ای به کنگره، در جریان قرار نداده بود. آن‌ها در نیویورک، پیش از سوار شدن بر هواپیما و عزیمت به سوی ایالت آیووا، در خواب خرگوشی به‌سر می‌بردند و با خوش‌رویی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دادند. دسترسی نداشتن به اینترنتی در هواپیما باعث شد مشاوران ارشد کلینتون بکلی از اخبار مربوط به از سرگیری مجدد تحقیقات درخصوص ایمیل‌های شخصی کلینتون بی‌اطلاع بمانند.
زمانی که خبرنگاران مشاوران کلینتون را که تازه از هواپیما پیاده شده بودند در جریان این موضوع قرار دادند، قیافه‌های شوک‌زده آن‌ها نشان از بی‌خبری کامل آن‌ها می‌داد.
کلینتون در واکنش به این خبر اظهار داشت: مطمئن هستم بررسی دوباره ایمیل‌های من بوسیله اف بی آی مشکل ساز نخواهد شد و نتایج اولیه را تغییر نخواهد داد.  وی همچنین از اداره تحقیقات فدرال آمریکا خواست همه اطلاعات بدست آمده از بررسی‌های جدید را برای مردم آشکار کند.
   
ایمیل‌های جدید هنگام انجام تحقیقات مجزا درخصوص «آنتونی وینر،» همسر سابق «هما عابدین،» دستیار وزیر امور خارجه سابق آمریکا، بدست آمد. وینر سیاست‌مدار آمریکایی و نماینده سابق مجلس آمریکاست که از ژانویه ۱۹۹۹ تا ژوئن ۲۰۱۱ حوزه انتخابیه نهم نیویورک را نمایندگی می‌کرد. او که عضو حزب دموکرات است، هفت دوره به نمایندگی برگزیده شد که در هیچ‌یک از آنها کمتر از ۵۹٪ آرا را نیاورد. وینر سال ۲۰۱۱ به دلیل یک رسوایی اخلاقی استعفا داد. هما عابدین دلیل جدایی از همسرش را در تابستان سال جاری، همین رسوایی و تبعات ناشی از آن اعلام کرد.