واکنش «سامح شکری» به اظهارات دبیر کل سازمان همکاری اسلامی

وزیر خارجه مصر شنبه (امروز) به اظهارات اخیر دبیر کل سازمان همکاری اسلامی واکنش نشان داد.

به نوشته سایت شبکه تلویزیونی «المیادین»، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر گفت که کشورش از این به بعد در خصوص مواضع خود با سازمان همکاری اسلامی تجدید نظر خواهد کرد.

وزیر خارجه مصر عنوان داشت: «بعد از آنکه "ایاد مدنی" دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برخی حدود را زیر پا گذاشت، ما در موضع خود در قبال این سازمان تجدید نظر خواهیم کرد.»

مدنی جمعه (دیروز) در نشست وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تونس سخنانی گفت که برخی آن را توهین و تمسخر به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دانستند.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در ابتدای سخنرانی‌ خود، به جای «محمد باجی قائد سبسی» رئیس جمهور تونس اشتباهی نام سیسی را به زبان آورد و گفت «اشتباه فاحشی بود اما من مطمئنم در یخچال خانه شما [سبسی] چیزی بیشتر از آب وجود دارد».

این کنایه مدنی که سابقه عهده داری وزارت حج و رسانه و فرهنگ عربستان را نیز در کارنامه خود دارد، به اظهارات اخیر رئیس جمهور مصر بود که در نشست ملی جوانان این کشور گفته بود من در یک خانواده ثروتمند بزرگ شدم اما زمانی رسید که حدود 10 سال یخچال خانه‌ام جز آب چیز دیگری نداشت اما با عزت نفس کسی صدای مرا نشنید.

ایاد مدنی بعد از این ماجرا در بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی گفت که قصد توهین به السیسی را نداشته و فقط برای مزاح این عبارت را استفاده کرده است.