به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، منابع آگاه سیاسی اعلام کردند که "عبدالله دوم" پادشاه اردن پس از اینکه از کنارهگیری دولت "معروف البخیت" طی چند روز آتی اطمینان یافته است، بزودی دولت جدیدی را برای اردن انتخاب خواهد کرد. این در حالی است که گفتوگوها میان دفتر پادشاهی این کشور و جماعت اخوان المسلمون آغاز شده است.

به گفته منابع آگاه، استعفای دولت بخیت قطعی شده است و طی چند روز آتی عبدالله دوم " عون الخصاونة " رئیس اسبق دفتر پادشاهی و قاضی کنونی دادگاه کیفری بین‌المللی " لاهه " را مامور تشکیل دولت جدید خواهد کرد.

پیش بینی می شود که وظیفه دولت انتقالی آتی با آغاز گفت‌وگو‌های جدید درباره قانون انتخابات و قانون احزاب آغاز شود و اصلاحات در اردن که شامل برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری طی چند ماه آینده خواهد بود، نیز وارد فاز اجرایی شود.

این تحولات تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که پادشاه نامه‌ای از ۷۰نماینده دریافت کرد که طی آن خواسته شده بود که دولت بخیت کناره گیری کند و مسئولیت تمام بحران‌های جاری در اردن را برعهده گیرد.

آغاز گفت‌وگو میان دفتر پادشاهی اردن و اخوان المسلمون طی چند روز آتی

این در حالی است که رهبران برجسته جنبش اسلامی در اردن اعلام کرده‌اند که طی چند روز آتی تحت نظارت عبدالله دوم، گفت‌وگو‌ها میان این جنبش و دیوان پادشاهی آغاز شود.
"جمیل ابوبکر" سخنگوی جماعت اخوان المسلمون نیز ابراز امیدواری کرد که رژیم حاکم به طرح های پیشنهادی اصلاحی این جنبش اسلامی گوش فرادهد.