پس از اهانت های مکرری که از سوی برخی روزنامه ها و مجلات فرانسوی به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) صورت گرفته بود، اینبار یک کارگر فرانسوی مقیم "سنگال"، به پیامبر اسلام (ص)، دین مبین اسلام و مسلمانان اهانت نمود، و در پی همین اقدام شنیع، دستگیر و روانه زندان شد.

این تبعه فرانسوی که در سنگال مشغول به کار است، پس از جر و بحث با کارفرمای خود، با ارسال پیامی متنی، نسبت به پیامبر اکرم (ص)، دین اسلام و مسلمانان بی احترامی و توهین کرد.

در پی این اقدام زشت، کارفرمای او، شکایتی را علیه وی تنظیم و تسلیم مراجع قضایی سنگال نمود و سپس این مرجع قضایی در حکم اولیه، مرد فرانسوی را متهم شناخته و دستگیر نمود.

منابع قضایی سنگال با تایید خبر مذکور اعلام کردند: وی در زندان مرکزی شهر "داکار"، پایتخت این کشور محبوس است.

به گفته برخی رسانه ها، علاوه بر جرم مذکور، اتهام دیگری نیز متوجه این کارگر فرانسوی شده است و آن دستبرد به دارایی‌ها و پول‌های یکی از همکاران معلول خود می‌باشد.

سفیر "فرانسه" در سنگال نیز ضمن تایید خبر دستگیری این تبعه فرانسوی، مدعی شد: این سخنان توهین‌آمیز پس از درگیری و جر و بحث بین کارگر و کارفرما صورت گرفته و می‌تواند توجیه‌پذیر باشد.

شایان ذکر است کشو سنگال در سال ۲۰۱۵ میلادی و پس از انتشار کاریکاتور موهن از نبی مکرم اسلام (ص) در دو نشریه فکاهی «شارلی ابدو» و «لیبریشن دیلی»، انتشار و توزیع این دو مجله را در این کشور ممنوع اعلام کرد.