به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری سی ان ان، پلیس آمریکا روز یکشنبه همزمان با سی امین روز اعتراضات جنبش وال استریت شماری از معترضان را در شهرهای مختلف آمریکا بازداشت کرد.
اعتراضات وال استریت از روز ۱۷ سپتامبر با تجمع معترضان در پارک زاکوتی نیویورک آغاز شد که بدین ترتیب امروز دوشنبه وارد دومین ماه خود شده است. در ابتدای این جنبش بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کردند اعتراضات به سرعت فروکش کند اما چنین نشد و روز به روز به وسعت این جنبش افزوده شده است.
جنبش اعتراضی وال استریت زمانی به عنوان مسئله ای ملی در آمریکا مورد توجه قرار گرفت که پلیس نیویورک در یک روز ۷۰۰ معترض را بازداشت کرد.
بر اساس این گزارش در نیویورک پلیس، بامداد یکشنبه ۱۴ تن از معترضین را که اقدام به نقض مقررات منع آمد و شد کرده بودند بازداشت کرد. این در حالی بود که پیش تر، در تظاهرات روز شنبه معترضین در نیویورک ۷۸ تن دیگر بازداشت شده بودند.
در شیکاگو، سخنگوی پلیس اعلام کرد، که تعدادی از معترضین در این شهر به دلیل اخلال در نظم عمومی و نقض مقررات منع آمد و شد، بازداشت شده اند.
در مینیاپولیس، نیز یک معترض زن بازداشت شد. پلیس از ارائه توضیحات در این خصوص خودداری کرد.
یکی از مسئولین برگزاری اعتراضات در مینیاپولیس گفت: «بعد از اینکه پلیس اقدام به جمع آوری چادرهای متحصنین نمود، حدود ۱۵۰ تن از معترضین در زیر سایه بان بزرگی که در مجاورت تالار بزرگ شهر قرار دارد، دست به تجمع زده اند» وی افزود: «هوا رو به سردی گذاشته است و ما هیچ سرپناهی برای در امان ماندن از سرما نداریم.»
در نیویورک، جایی که جرقه اولیه اعتراضات از آنجا زده شد، مقامات به معترضین هشدار داده اند که در صورت نقض مقررات آمد و شد در ساعات پایانی شب بازداشت خواهند شد. پلیس واشینگتن ورودی پارک میدان را مسدود کرده و ضمن بیرون راندن معترضین از پارک آنها را به خیابان های اطراف هدایت کرد.
معترضین با سر دادن شعارهای ضد نظام سرمایه داری، به اقدام پلیس واشینگتن اعتراض کردند.
بازداشت ها در نیویورک زمانی صورت گرفت که هزاران تن از معترضین در میدان تایم نیویورک، به مدت چندین ساعت اقدام به حمل دست نوشته هایی با مضامین ضد نظام سرمایه داری و سر دادن شعارهای ضد وال استریت کردند.
در حالی که پلیس سعی در متفرق نمودن معترضین داشت، معترضین فریاد می زدند: «جنبش ما مسالمت آمیز است» و «چشم تمام دنیا به ماست.»
این در حالی بود که در گوشه دیگری از شهر، گروه دیگری از معترضین اقدام به برپایی تظاهراتی مشابه کرده بودند.
در ضلع شرقی پارک زاکوتی نیویورک، خواستگاه اولیه اعتراضات، تظاهر کنندگان فریاد می زدند: «دولت تنها به فکر نجات بانک هاست، دولت به ما خیانت کرده است.»
گزارش ها حاکی است که همزمان با این تجمعات، اعتراضات در سایر نقاط جهان از جمله در اروپا، آسیا و استرالیا نیز به اوج خود رسیده است.