فهرست خطاهای ترامپ و کلینتون

 وبسایت بیزینس اینسایدر در مطلبی نوشت: مشخص است که "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا و "هیلاری کلینتون،" رقیب دموکرات وی، محبوب ترین نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا نیستند. منتقدان کلینتون بر این باورند وی یک سیاستمدار حرفه ای است که خیلی صادق به نظر نمی رسد. اخبار مربوط به استفاده وی از یک سرور ایمیل شخصی در دوران تصدی وزارت امور خارجه نیز یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم وی را غیرقابل اعتماد قلمداد می کنند.

 

مخالفان ترامپ نیز معتقدند وی یک تاجر بی تجربه و بدخلق بوده که خطاهای زیادی مرتکب شده است و به همین دلیل برای سمت ریاست جمهوری آمریکا شایسته نیست. 

 

به نوشته بیزینس اینسایدر، هیچ یک از این نامزدهای انتخابات بی نقص نیست؛ بنابراین وبسایت "اسلیت" فهرستی از "خطاهای" کلینتون و ترامپ برای مردم تهیه کرده است که به آنها کمک کند نامزد خود را انتخاب کنند.

 

در این فهرست ترامپ 239 خطا در دوران رقابتهای انتخاباتی مرتکب شده است. این درحالیست که فهرست خطاهای کلینتون فقط شامل یک مورد و آن هم موضوع ایمیل های وی است. 

 

در این فهرست برخی از مسائل بحث برانگیز ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی وی وجود دارد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

زمانی که وی گفت زنانی که سقط جنین می کنند باید مجازات شوند.
زمانی که خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شد
زمانی که وعده داد 11 میلیون نفر از مهاجران غیرقانونی را از کشور بیرون می کند.
زمانی که خواستار بسته شدن مساجد شد.
زمانی که مهاجران مکزیکی را متجاوز خواند. 
زمانی که گفت اگر رئیس جمهور شود رقیب انتخاباتی خود را به زندان می اندازد،
و بسیاری از موارد دیگر.

 

کلینتون نیز بخاطر پرداخت مبالغ هنگفت بوسیله اهداکنندگان به بنیاد کلینتون و با هدف ملاقات با وزیر امور خارجه آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.