یک رسانه جمهوریخواه آمریکایی در مطلبی از اقدامات احتمالی دولت باراک اوباما در قبال فلسطینیان و مذاکرات سازش پرداخته است.

وال استریت ژورنال نوشته است: «خاورمیانه این روزها نقاط معدود روشنی دارد اما یکی از آنها، آشتی بین اسرائیل و همسایگان سنی عربی شامل عربستان سعودی و امارات عربی متحده است که این موضوع به خاطر تهدیدات ناشی از ایران و داعش است. حالا دولت اوباما شاید حتی طرح‌هایی برای به هم زدن این موضوع داشته باشد».

این روزنامه ادامه داد: «دیپلمات‌های اسرائیلی درباره این احتمال نگران هستند که رئیس‌جمهور اوباما شاید در سازمان ملل برای تحمیل یک راه حل دیپلماتیک بین اسرائیل و فلسطینیان تلاش کند».

رسانه آمریکایی وابسته به جمهوریخواهان نوشت: «منابع مطلع ما می‌گویند که کاخ سفید از وزارت خارجه خواسته که یک فهرستی از گزینه‌ها را در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری تهیه و تولید کند».

 وال استریت ژورنال تصریح کرد: «یک احتمال آن است که حامی یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص محکوم کردن شهرک سازی اسرائیلی باشد یا لااقل اجازه تصویب آن را بدهد. اما محکوم کردن شهرک سازیها، همیشه روشی مرسوم برای امتیازگیری علیه دولت یهودی بوده است».

این روزنامه آمریکایی ادامه می‌دهد: «آقای اوباما شاید به دنبال به رسمیت شناختن رسمی یک دولت فلسطینی در شورای امنیت باشد. چنین اقدامی در تقابل با نظر و تفکر بلندمدت کنگره آمریکا خواهد بود که معتقد است "فلسطین" خصایص و ویژگیهای بین‌المللی یک کشور مستقل شامل سرزمین تعریف شده و دولت موثر را ندارد».

در ادامه گزارش هشدار داده که هر دوی این اقدامات احتمالی دولت اوباما، سبب تقویت جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی خواهد شد.

وال استریت ژورنال هشدار می‌دهد: «بدترین گزینه، تلاش برای معرفی کردن یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود که در آن، "پارامترها و مولفه‌های" یک راه حل نهایی منازعه بین اسرائیل و فلسطینیان تشریح می‌شود. فرانسوی‌ها چند مدتی است که مایل به انجام چنین کاری هستند و یک گزینه برای دولت اوباما این است که با عدم استفاده از حق وتو، اجازه تصویب آن را بدهد یا حتی خودش قطعنامه ای در این خصوص ارائه دهد تا اعتبار و خوشنامی آن را به نام خودش ثبت کند».

روزنامه جمهوریخواه به دولت دموکرات کنونی آمریکا هشدار می‌دهد که «هر موالفه‌هایی که سازمان ملل آن را بپرورد و تشریح کند، برای هیچ دولتی اسرائیلی چه چپ و چه راست، غیرقابل قبول خواهد بود و در نتیجه هر آنچه از اردوگاه صلح در اسرائیل باقی مانده را نابود خواهد کرد».