به گزارش فارس، "عون خصاونه" نخست وزیر جدید اردن، متولد شهر "اربد" (شمال اردن) است و تحصیلات خود را تا پایان مقطع دبیرستان در این کشور گذراند و سپس وارد دانشگاه "کمبریج" شد و به تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حقوق و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل پرداخت.

وی پس از فارغ التحصیلی در سال ۱۹۷۵ به استخدام وزارت امور خارجه اردن درآمد و به عنوان عضو هیئت نمایندگی اردن در سازمان ملل مشغول فعالیت شد.

وی در فاصله سال‏های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰ معاون اول و دوم رئیس نمایندگی بود و در نوزدهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، ریاست هیئت اردن را برعهده گرفت.

وی سپس با یکی از همکاران دیپلمات خود با نام " دینا جان بیک " ازدواج کرد و از او صاحب ۲ پسر و ۲ دختر شد.

نخست وزیر جدید اردن در فاصله سال‏های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۵ مسوول بخش حقوق بین الملل و سازمان‏های بین المللی وزارت امور خارجه اردن بود و از سال ۱۹۸۵ تا سال ۱۹۹۰ به عنوان رئیس بخش حقوق بین الملل وزارت خارجه اردن فعالیت کرد.

پس از آن با انتقال به دربار اردن، به عنوان مسئول دفتر " حسن بن طلال " ولیعهد وقت مشغول به کار شد.

در فاصله سال‏های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ به عضویت هیئت مذاکرات صلح اردن درآمد و پس از آن نیز به عنوان مشاور " حسین بن طلال " پادشاه سابق اردن فعالیت کرد.

خصاونه در سال ۱۹۹۶ به سمت رئیس دربار اردن تعیین شد.

وی در سال ۱۹۹۸ از پست ریاست دربار کناره گیری کرد و به سمت دادگاه لاهه رفت.

نخست وزیر اردن تا کنون چندین مدال کسب کرده که از مهم‏ترین آن‏ها می‏توان به مدال استقلال(۱۹۹۳)، نشان ستاره(۱۹۹۶)، مدال نهضت(۱۹۹۶) و مدال افتخار فرانسه در سال ۱۹۹۷ اشاره کرد.

از نکات قابل توجه در کارنامه نخست وزیر جدید اردن، علاقه وی به زبان و ادبیات فارسی است و در این زمینه مطالعات بسیاری کرده است.

وی درحالی با پذیرش پست نخست وزیری اردن موافقت کرده که بر اساس قانون اساسی، خواستار اختیارات کامل و عدم دخالت در کار وی شده است.