سیاست‌های سرکوب‌گرانه ریاض علیه مخالفان رژیم آل‌سعود همچنان ادامه دارد
دادگاهی در عربستان، یک شهروند این کشور را به جرم هواداری از شیخ النمر، شرکت در تجمع اعتراضی در استان قطیف و شعار دادن علیه آل‌سعود به 15 سال حبس محکوم کرد.
 
طبق گزارش روزنامه سعودی ریاض، این منتقد آل‌سعود، که در مراسم تشییع‌جنازه قربانیان درگیری با نیروهای امنیتی شرکت داشته‌است، پس از پایان دوران محکومیتش، ممنوع السفر خواهد بود.
این دادگاه یک شهروند دیگر را به جرم ارسال پیامک‌هایی در حمایت از شیخ نمر و همچنین ارتباط  با یکی از کسانی که بدست نیروهای رژیم سعودی کشته ‌شد، به 10 سال حبس، جریمه مالی، ممنوعیت سفر و عدم فعالیت در فضای مجازی محکوم کرد.
 
بر اساس اعلام دادگاه، پیوستن به جمعیت حقوق سیاسی و مدنی (حسم)، که عربستان آن را منحل کرده و همچنین تهیه و انتشار مطالبی که ادعا شده نظم عمومی کشور را بر هم زده‌است، از دیگر اتهامات این شهروند سعودی بوده‌است.
 
عربستان، اواسط دی‌ماه سال گذشته 47  نفر، از جمله شیخ نمر، را به ادعای دست داشتن او در عملیات «تروریستی» و فعالیت‌های براندازانه اعدام کرد. اعدام شیخ نمر موجی از اعتراضات گسترده بین‌المللی را علیه حکومت آل‌سعود برانگیخت.
 
دیده‌بان حقوق بشر اعدام شیخ نمر را محکوم و اعلام کرد محاکمه شیخ نمر «ناعادلانه» برگزار شده‌بود و اعدام وی به اختلافات و ناآرامی فرقه‌ای دامن خواهد زد.