کلینتون ترامپ را یک فحاش خواند

هیلاری کلینتون -- نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات -- گفت: دونالد ترامپ یک  فحاش است.

 

بر این اساس، کلینتون در اظهاراتی در شهر پیتزبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا گفت: آیا شما مناظره های انتخاباتی را تماشا کرده اید؟م ن چهار ساعت و نیم در مناظرات انتخاباتی در برابر دونالد ترامپ حاضر شدم. این موضوع ثابت کرد که من از توانایی لازم برای حضور در مسند ریاست جمهوری آمریکا برخوردارم. او در این مناظرات سخنان زیادی گفت. ما به خوبی می دانیم که وی در سی سال گذشته چه کارهایی انجام داده است. او در دهه 1970 کار خود را با اقدامات تبعیض آمیز ضد آمریکایی های آفریقایی تبار و لاتین تبار آغاز کرد. او حتی از اجاره دادن آپارتمان به این افراد در نیویورک خودداری کرد. او فقط در مبارزات انتخاباتی اش به افراد فحاشی نکرده است بلکه وی از سابقه طولانی در فحاشی به دیگران برخوردار است.

 

کلینتون افزود: شما می توانید سخنان وی را درباره افراد مختلف مورد بررسی قرار دهید. یکی از نکاتی که من کشف کردم  و مایه تعجبم شد این بود که او در سال هزار و نهصد و نود و هفت یک صفحه تبلیغاتی انتقاد آمیز ضد رئیس جمهور ریگان منتشر کرد. او از تمامی فرصت ها برای انتقاد و فحاشی به افراد استفاده می کند. اما من راهم از او جداست و تمام عمرم را صرف مبارزه برای خانواده ها و کودکان کرده ام. من به این موضوع افتخار می کنم. 

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات گفت: من زمانی که وزیر خارجه بودم به یکصد و دوازده کشور جهان سفر کردم و درباره آتش بس ها، کاهش تهدیدات ناشی از تسلیحات اتمی، حمایت از حقوق بشر، زنان و کارگران در جهان مذاکره کردم. معتقدم که اگر شما می خواهید کاری را انجام دهید باید این کار را با گوش دادن به سخنان آنها آغاز کنید. باید آنها را گردهم آورید و به سخنان آنها گوش فرا دهید. این، کار تعجب برانگیزی نیست. من این کار را در سنا انجام دادم.

 

هیلاری کلینتون ادامه داد: ما مطالب زیادی درباره دونالد ترامپ می دانیم. او فردی است که به زنان، معلولان،آمریکایی های آفریقایی تبار و لاتین تبار، مهاجران و مسلمانان توهین کرده است و آنها را افرادی اهریمنی لقب داده است. او به جای اینکه مردم کشور ما را در کنار هم گرد آورد آنها را از هم دور ساخته و به جان هم انداخته است. حال تصور کنید که ما به این فرد اطمینان کنیم و رمزهای اتمی خود را در اختیار وی قرار دهیم. تصور کنید که ما این رمزها را در اختیار این فرد زودرنج که به هرفردی که وی را به چالش بکشد حمله می کند، قرار دهیم. تصور کنید که اگر دونالدترامپ احساس کند که به وی توهین شده است آنگاه جنگی واقعی را به راه خواهد انداخت. تصور کنید که فردی زمامدار اقتصاد ما شود که حرفه اش را از راه بهره کشی از واحد های تجاری کوچک کسب کرده است.

 

وی گفت: تصور کنید که شما رئیس جمهوری داشته باشید که صدها میلیون دلار به بانک های خارجی بدهکار باشد و او حرفی در این رابطه به ما نزده باشد. از خود بپرسید آیا زمانی که وی با افرادی از آن کشورها مذاکره کند، منافع مالی خود را بر منافع آمریکا ترجیح نخواهد داد؟ اما باید به شما بگویم زمانی که من بر سر میز مذاکره با روس ها و یا نمایندگان هر کشور دیگری بنشینم، آنگاه به خوبی می دانم که نماینده مردم آمریکا هستم.

 

کلینتون در پایان گفت: ما باید این موضوع را تضمین کنیم که اقتصادمان برای همه کارآمد باشد و تنها برای اقشار ثروتمند جامعه کارآمد نباشد اما دونالد ترامپ به گونه دیگری می اندیشد. او می خواهد که اقتصاد تنها برای خود وی موثر باشد. او می خواهد که بیشترین ارفاق مالیاتی را در تاریخ آمریکا به ثروتمندان و شرکت های بزرگ ارائه کند. خانواده وی بیش از چهار میلیارد دلار ارفاق مالیاتی دریافت کرده اند. آنها هیچ مالیاتی پرداخت نکرده اند. او به فکر خانواده خود، شرکت های بزرگ و افراد ثروتمند است. هدف او افزایش مالیات ضد طبقه متوسط و پایین جامعه آمریکاست اما من تمام تلاشم را برای کاهش هزینه ها و مالیات طبقه متوسط و فقیر جامعه آمریکا به کار خواهم بست.