تحریم بانکی آمریکا علیه کره شمالی

  وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: کره شمالی از شرکت‌های صوری و مامورانش برای انجام تراکنش‌های مالی نامشروع برای حمایت از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و دور زدن تحریم‌های بین‌المللی استفاده می‌کند.

آدام ژوبین، معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: یک چنین اعتباراتی هیچ جایگاهی در یک نظام مالی معتبر و قابل اعتماد ندارند.

در این بیانیه آمده است: اگرچه قوانین آمریکا از قبل به طور کلی هرگونه تراکنش با نهادهای مالی کره شمالی را ممنوع کرده بودند اما این حکم اخیر باعث پشتیبانی تحریم‌های بین‌المللی و حفظ بهتر نظام مالی آمریکا در مقابل فعالیت‌های نامشروع کره شمالی خواهد شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در حکم خود نهادهای مالی این کشور را ملزم کرده تا "تدابیر مضاعف لازم را به منظور پیشگیری از دسترسی نادرست و غیرمستقیم نهادهای مالی کره شمالی به حساب‌های مالی در آمریکا را اتخاذ کنند."

این اقدام بعد از آن انجام می‌شود که خزانه‌داری آمریکا در ماه ژوئن کره شمالی را یک نگرانی اصلی درباره پول‌شویی خوانده و پیشنهاد اقداماتی را به منظور جلوگیری هرچه بیشتر از قابلیت این کشور برای استفاده از نظام‌های مالی آمریکا و جهان به منظور پیشبرد برنامه‌های تسلیحاتی خود را ارائه داد.