بدنامی های کریس کریستی به ضرر ترامپ تمام شد

 «کریس کریستی،» فرماندار نیوجرسی که مسئول برگزاری کمپین دونالد ترامپ –نامزد انتخابات آتی آمریکا- در هفته جاری است، در پی بدنامی‌هایی که برایش پیش آمده شرایط سختی را سپری می‌کند. گفته می‌شود احتمالاً این آخرین پست سیاسی کریستی خواهد بود.

 

در سال 2013 چند خط ترافیکی در «فورت لی،» نیوجرسی که به پل جرج واشنگتن منتهی می‌شوند، به دستور یکی از دستیاران ارشد کریستی بسته شدند. انسداد این خطوط در ساعت شلوغی صبحگاهی ترافیک شدیدی را در خیابان‌های محل به مدت پنج روز ایجاد کرد.

 

یکی از فرضیه‌های رایج در خصوص دلیل بسته شدن‌ راه‌ها، انتقام سیاسی از شهردار دموکرات «فورت لی» به دلیل حمایت نکردن از کریستی در انتخابات فرمانداری سال ۲۰۱۳ بود. با اینکه در دادگاهی که به منظور بررسی این موضوع تشکیل شد، به هیئت منصفه گفته شد کریستی از این توطئه آگاه بوده، وی این اتهام را نپذیرفته است. در حال حاضر کریستی شخصی شناخته می‌شود که از افراد وفادار به خود حمایت و مخالفان را مجازات می‌کند.

 

رئیس کمپین «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات اعلام کرد ترامپ باید پس از مطرح شدن این اتهامات، کریستی را اخراج کند.

 

هفته گذشته، رسوایی شوهر سابق «هما عابدین،» دستیار ارشد کلینتون برای ارسال ایمیل‌های غیر اخلاقی به یک دختر جوان تأثیری منفی بر کمپین کلینتون داشت. در حال حاضر نیز رسوایی کریستی کمپین ترامپ را با مشکل روبرو کرده است.

 

کریستی قصد دارد از کسانی که به گفته خودش در دادگاه به دروغ علیه وی شهادت داده‌اند و رسانه‌هایی که درباره وی دروغ‌پردازی کرده‌اند، شکایت کند.

 

برخی از کارشناسان بر این باورند که ترامپ در حال حاضر نباید به اتهامات وارده به کریستی توجه کند و باید واکنش به آن را به پس از روز انتخابات محول کند. به گفته کارشناسان ترامپ باید بر تحقیقات ایمیل‌های کلینتون تمرکز کند.