به گزارش فارس، دیوان پادشاهی عربستان سعودی با انتشار بیانیهای تاکید کرد که عمل جراحی روز گذشته عبدالله بن عبدالعزیز با موفقیت انجام شد.

به گزارش روزنامه الوطن عربستان سعودی، در بیانیه دیوان پادشاهی آمده است: «… عبدالله بن عبدالعزیز … روز دوشنبه ۱۹ ذی‌القعده عمل جراحی خود در ناحیه کمر در مهره سوم را در شهرک پزشکی ملک عبدالعزیز با موفقیت پشت سر گذاشت و عمل موفق بود».

در این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نشد اما خبرگزاری النخیل عراق اعلام کرد که منابع مطلع از مرگ عبدالله بن عبدالعزیز خبر دادند و اعلام کردند که وی پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

هنوز تصویر جدیدی از شاه سعودی منتشر نشده است و انتظار می‌رود با انتشار جدیدترین تصاویر از ملک عبدالله، ریاض به شایعات پایان دهد در غیر این صورت اخبار تایید نشده قوت بیشتری خواهد گرفت.

النخیل تصریح کرد که پایگاه خبری عرب‌نت به نقل از برخی منابع بسیار نزدیک به دربار سعودی اعلام کرده است که پس از وخامت شدید حال عبدالله بن عبدالعزیز وی در بیمارستان مُرد.

بنا بر این گزارش، پس از انتقال ملک عبدالله به بیمارستان، محافل سعودی بشدت در این خصوص سکوت کردهاند و خبری از چگونگی حال وی به بیرون منتشر نمیشود تا جایی که منابع مطلع احتمال مرگ وی را قوی ارزیابی کردند.