تلاش نامزد های انتخاباتی آمریکا در چند روز باقیمانده

وب‌سایت تایم در مطلبی نوشت: هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – و دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه – در آخرین روزهای باقی مانده تا روز انتخابات آمریکا، فعالیت خود را بسیار افزایش داده اند.

 

روز شنبه، هیلاری کلینتون به تمامی دفاتر ستاد تبلیغاتی‌اش در ایالت فلوریدا مراجعه کرد. ترامپ نیز در یک روز، در دو شهر سخنرانی کرد. سخنرانی وی در شهر "رنو" در ایالت نوادا به دلایل امنیتی نیمه‌کاره باقی ماند و لغو شد.

 

این دو نامزد انتخابات در چند روز گذشته از یک ایالت کلیدی به ایالت کلیدی دیگری سفر می‌کردند و با استفاده از گروه‌های موسیقی و خوانندگان، تلاش کردند توجه و آرای ساکنان این ایالت‌ها را به خود جلب کنند.

 

ترامپ نیز برای آخرین بار سعی کرد آرای الکترال را به نفع خود تغییر دهد. وی در سخنرانی‌های اخیرش تنها از متن‌های از پیش تهیه شده استفاده کرد. وی رسانه‌ها را "دروغگو و دزد" خواند و پیروزی‌اش را در چند ایالت، از جمله پنسیلوانیا، پیش‌بینی کرد.

 

در روزهای اخیر، رقابت‌های انتخاباتی آمریکا بسیار پرتنش شده است. هفته گذشته، پیشتازی کلینتون بر ترامپ پس از انتشار خبری مبنی بر بازگشایی مجدد پرونده ایمیل‌های نامزد دموکرات به وسیله پلیس فدرال آمریکا، به خطر افتاد. مشاوران کلینتون اعلام کرده اند انتشار این خبر نمی‌تواند محبوبیت نامزد دموکرات را تهدید کند. با این‌حال، این خبر جایگاه کلینتون در نظرسنجی‌ها را دستخوش تغییر کرد. 

 

نظرسنجی‌های سراسری نشان می‌دهد اختلاف سطح حمایت از کلینتون و ترامپ از 7 درصد در دو هفته گذشته، به کمتر از 2 درصد در هفته جاری رسیده است.

 

با این‌حال، احتمال اندک برای ریاست جمهوری دونالد ترامپ، چندان افزایش نیافته است. کلینتون همچنان در نظرسنجی‌های انتخاباتی پیشتاز است. ترامپ برای پیروزی در انتخابات باید در ایالت‌های فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو و چند ایالت کلیدی دیگر پیروز شود.

 

نزدیک به 40 میلیون نفر از آمریکایی‌ها در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده اند. ستاد‌های انتخاباتی هر دو نامزد نتایج این رای‌گیری‌ها را از نزدیک دنبال می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، مشارکت اسپانیایی‌زبان‌های ساکن در فلوریدا در انتخابات افزایش چشمگیری داشته است که این امر می‌تواند برای کلینتون خبر خوشایندی باشد. با این‌حال، سطح مشارکت سیاه‌پوستان ساکن در ایالت‌های کارولینای شمالی و اوهایو نسبت به دوره انتخاباتی گذشته، کاهش یافته است.

 

هرچند نمی‌توان اکنون با قاطعیت پیروز انتخابات را مشخص کرد، اما دموکرات‌ها بر برد در ایالت نوادا – ایالتی که احتمال برد دموکرات‌ها در آن اندک بود و ترامپ به آرای آن احتیاج داشت – حساب کرده اند.