اوباما: ترامپ شایستگی ریاست جمهوری را ندارد

 رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در فلوریدا گفت ترامپ شایستگی ریاست جمهوری بر این کشور را ندارد.

 

 

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: دو روز برای تعیین آینده این کشور باقی مانده است و من از شما می‌خواهم که رأی بدهید، من به شما نیاز دارم تا آنچه را که هشت سال پیش با همدیگر شروع کردیم، تمام کنیم. فکرش را بکنید که وقتی آخرین باری که من دو روز مانده به تبلیغات انتخاباتی خود فلوریدا را ترک کردم، در چه وضعی بودیم. درگیر دو جنگ طولانی بودیم، در حال ورود به بدترین بحران اقتصادی در هشتاد سال اخیر بودیم، به خاطر شما بود که توانستیم ورق را برگردانیم، جنگیدیم، از رکود اقتصادی گذر کردیم. 

 

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما شمار هر چه بیشتری از نظامیان خود را به کشور بازگردانیم، اسامه بن لادن را برداشتیم، فارغ التحصیلی از دبیرستان ها به بیشترین میزان خود رسید، ورود به دانشگاه ها به بیشترین میزان رسید، مردم در همه پنجاه ایالت، آزاد بودند که با هر که دوست دارند ازدواج کنند (آزادی ازدواج همجنس‌گرایان در کنار ازدواج رسمی و سنتی،) کسی نمی تواند انکار کند که ما به سختی تلاش کردیم. 

 

اوباما اضافه کرد: من به شما می گویم که فقط یک نامزد در این مسیر وجود دارد که زندگی خود را صرف داشتن آمریکایی بهتر کرده است و او هیلاری کلینتون، رئیس جمهور آینده آمریکاست. همه این پیشرفت هایی که به دست آورده ایم، در صورتی که در این انتخابات پیروز نشویم، از دست می رود و اگر ما در فلوریدا پیروز شویم، برنده این انتخابات خواهیم بود. 

 

وی گفت: از این رو باید این هفته همه تلاش خود را در این دو روز انجام بدهیم؛ چرا که آینده ما به آن بستگی دارد. اظهارات نادرست و بیانات منحرف کننده و غلط و بگو مگوهای زیادی مطرح شده است ولی می خواهم که روی این انتخابات و نامزدهای آن متمرکز باشید زیرا نامزدهای آن باعث شده اند انتخاب ساده ترین شکل ممکن را داشته باشد. یک سو، فردی را دارید که شاید شایسته‌ترین فردی است که تا کنون برای ریاست جمهوری نامزد شده است و در سوی دیگر، دونالد را دارید. 
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به هو کردن حاضرین بعد از شنیدن نام دونالد گفت هو نکنید، رأی بدهید؛ او نمی تواند هو کردن شما را بشنود ولی می تواند رأی دادن شما را ببیند. دلیلی دارد که این همه جمهوری‌خواه و محافظه کار دونالد ترامپ را رد کرده اند. حتی برخی موارد داشته ایم که گفته اند به او رأی نمی دهند چون که دونالد ترامپ به شکلی منحصر به فرد، برای ریاست جمهوری ناشایست است، برای فرماندهی نیروهای مسلح نالایق است.

 

اوباما با اشاره به اظهارات ترامپ افزود: اگر می خواهید ارتش ما همچنان قوی ترین نیروی رزمی در دنیا باشد، اگر می خواهید آمریکا همچنان قوی و در دنیا محترم باشد، نمی توانید رئیس جمهوری داشته باشید که توصیه کند شکنجه کردن مشکلی ندارد یا برخی ادیان در کشورمان دور باشند یا اسرای جنگی بی احترامی کند یا به مادری که ستاره طلایی دارد (فرزندش در زمان خدمت در ارتش آمریکا کشته شده است) حمله‌ور شود. حتی یکی از سناتورهای جمهوری خواه گفته است نمی توانیم رمز سلاح های اتمی خود را به کسی بدهیم که این میزان بی منطق باشد. 

 

وی گفت این را شنیده اید که حساب توییتری ترامپ را نیز از دست او خارج کرده اند چون احساسات وی در این روزها به قدری از کنترل خارج شده است که ستاد او بهتر دیده است حساب توییتری خارج از دسترس وی باشد، کسی که نتواند حساب توییتری خود را کنترل کند، نمی تواند رمز تسلیحات اتمی را داشته باشد.