خودروهای سعودی در موصل+تصاویر

 ارتش عراق با انتشار تصاویر دو پلاک خودرو متعلق به عربستان و اردن در صفحۀ توییتر خود، نقش این دو کشور در حمایت از داعش را فاش کرد.

پیش ازاین نیز تصاویری از صدها خودروی تویوتا صفر دو دفرانسیل متعلق به گروه تروریستی داعش در رسانه ها منتشر شده بود که تعجب رسانه ها و محافل خبری را برانگیخته بود.

پلاک اردنی در موصل

به دنبال این امر ارتش روسیه تصاویری از دهها خودروی تویوتا که ارتش سوریه در نبردهای خود با داعش مصادره کرده بود، به شرکت ژاپنی تویوتا تحویل داد و این شرکت پس از تحقیقاتی که به عمل آورد چهار کشور عربستان سعودی، امارات، قطر و اردن را به عنوان کشورهایی معرفی کرد که این خودروها را در اختیار داعش گذاشته اند.

شرکت ژاپنی تویوتا در گزارش خود خاطرنشان کرد که 22 هزار و 500 خودرو را شرکت واردات سعودی، 32 هزار خودرو توسط قطر، 11 هزار و 650 خودرو توسط امارات و 4 هزار و 500 دستگاه خودرو توسط ارتش اردن با ضمانت نامه بانکهای سعودی خریداری کرده بودند.

تویوتاهای داعش

تمام این خودروها اینک نزد گروه تروریستی داعش است. تعداد خودروهای داعش از نوع تویوتا بیش از 60 هزار دستگاه است و تمام آنها از نوع تویوتای دو دفرانسیل است.

برخی از کشورهای منطقه و در راس آنها عربستان سعودی متهم است که از گروه های مسلح و افراطی حمایت های مالی، تسلحیاتی و لجستیکی به عمل می آورد.