دفن دسته جمعی عناصر داعش در موصل

 نیروهای عراقی روز دوشنبه از کشف صد جسد سر بریده در داخل دانشکده کشاورزی در منطقه «حمام العلیل» واقع در جنوب شهر موصل و اعزام تیم های تخصصی برای کشف جزئیات این جنایت ننگین خبر دادند.

واحد جنگ رسانه نیروهای عراقی طی بیانیه ای اعلام کرد: باندهای داعش به ارتکاب جنایات خود علیه مردم عراق ادامه می دهند. نیروهای عراقی پس از آزادی منطقه حمام العلیل و به طور مشخص در داخل دانشکده کشاورزی جنایت جدیدی را شاهد بوده و صد جسد سر بریده شهروندان را که باندهای تروریستی مرتکب آن شده اند کشف کردند.

این واحد همچنین اعلام کرد که تیم های تخصصی به منظور کشف جزئیات این جنایت ننگین به منطقه اعزام خواهند شد.

تلویزیون رسمی عراق روز دوشنبه طی خبری فوری از کشف یک گور دسته جمعی در دانشکده کشاورزی واقع در غرب منطقه حمام العلیل توسط نیروهای پلیس خبر داده بود.

داعش عناصرش را دسته جمعی دفن کرد

از سوی دیگر یک منبع محلی در استان نینوا روز دوشنبه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش بیش از ۱۰ نفر از عناصر خود را که توسط نیروهای امنیتی عراق به هلاکت رسیده بودند در یک گور دسته جمعی در داخل یک زمین فوتبال در داخل موصل دفن کرد.

این منبع با بیان اینکه عناصر داعش در دو کمین نیروهای امنیتی عراق گرفتار شده اند افزود: گروه داعش در درگیری های شدید با نیروهای امنیتی مشترک عراق در محلات منطقه «عدن» در کرانه چپ شهر موصل تلفات انسانی سنگینی را متحمل شده است.

منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، گفت: داعش بسیاری از زخمی های برجامانده در منطقه «عدن» را به منطقه مجاور «حی البکر» که دارای درمانگاهی میدانی داخل یک منزل مسکونی بزرگ است منتقل کرده است.

وی همچنین افزود که بنا بر شهادت اهالی، داعش جسد بیش از ۱۰ نفر از عناصر خود از جمله یک سرکرده اش را در گوری دسته جمعی داخل یک زمین فوتبال کوچک دفن کرده است.

لازم به ذکر است که نیروهای مشترک عراق به عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند. این عملیات پس از آن آغاز شد که حیدر العبادی بامداد ۲۶ مهرماه گذشته رسما آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد.