به گزارش فارس، دولت سودان جنوبی سیاستی در پیش گرفته است که بر اساس آن همکاری گستردهای را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد.

روزنامه سودانی الانتباهه، در خبری اعلام کرد که بر اساس همکاری سودان‌جنوبی با رژیم صهیونیستی بزودی موافقت دو طرف برای آغاز همکاری مشترک در طرح‌های متعددی از جمله تاسیس پادگان نظامی و پایگاه هوایی در این کشور تازه تازه‌تاسیس نهایی می‌شود.

در حالی که پیش از این اخباری مبنی بر ارتباطات گسترده مخالفان دولت مرکزی سودان با رژیم صهیونیستی برای جدا کردن جنوب از شمال سودان، منتشر شده بود، این روزنامه سودانی تاکید کرد که سودان جنوبی قصد دارد با حمایت مالی اسرائیل در منطقه نمولی یک ایستگاه تولید برق نیز تاسیس کند که تا دو ماه دیگر این مرکز آغاز به کار می‌کند.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع که هویت آنان را فاش نکرد، نوشت که سران نظامی در پایگاه بلفام در سودان جنوبی از هم اکنون کار نصب برج‌های مراقبت مرزی که به دوربین‌های حرارتی مجهز است، شروع کرده‌اند.

این اقدام سران نظامی در پایگاه بلفام در چند منطقه از جمله راجا، شمال اعالی نیل و منطقه مرزی میان نیل و ولایت الوحده به عنوان مراکزی که قرار است در آن این برجها نصب شود، تعیین شده است.