به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ایلاف،در اتهامی تازه و در حالی که هنوز از گرمای تب و تاب کشمکشهای اتهامزنی امریکا علیه ایران بر سر ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان در واشنگتن و تلاش برای انفجار سفارت اسرائیل در امریکا کم نشده است، برخی منابع خبری مدعی شددهاند که ایران قصد داشته است، احمد قطان، سفیر عربستان در قاهره را نیز ترور کند.

احمد قطان، سفیر عربستان در قاهره از حادثه‌ای تروریستی که بنا بوده توسط یک سم مهلک صورت بگیرد، جان سالم به در برده است. به ادعای دیپلمات‌های وزارت امور خارجه عربستان، ایران در انجام این ترور دست داشته است.

ایلاف تاکید کرده است که هنوز نمی‌توان صحت و سقم این اخبار را به رغم این که منابع مطلع کاملا قابل اطمینان هستند، تایید کرد. اما قطان پس از آن که حالش به هم خورد، فورا به بیمارستان منتقل شد و پزشک‌ها توانستند با خارج کردن سم از بدون او، وی را از یک مرگ حتمی نجات دهند. ایلاف هیچ اشاره‌ای به زمان وقوع این حادثه نکرده است.

این پایگاه خبری گفته است که عربستانی‌ها فقط مدعی شده‌اند که ایران این ترور را طراحی کرده است اما از دادن هر گونه سندی در این زمینه خودداری کرده‌اند. منابع ایرانی نیز حاضر به اظهار نظر در این زمینه نشده‌اند و فقط ضمن رد کامل این اتهام‌ها گفته‌اند که این ادعاها سناریوهایی توطئه‌آمیز علیه ایران است که توسط ایالات متحده امریکا طراحی شده است.

احمد قطان و عادل الجبیر که درباره هر دو آنها ادعا شده است که ایران علیه شان سوء قصد انجام داده، از نزدیکان بندر بن سلطان بن عبدالعزیز، در زمانی که وی دبیر کل شورای عالی امنیت ملی عربستان بوده، هستند.

بندر بن سلطان چهره‌ای شناخته‌شده و کاملاً ضد‌ایرانی است که خود در بسیاری از توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در عراق، افغانستان، پاکستان و لبنان دست داشته است.

گفته میشود یکی از اهداف احتمالی ایران برای انجام چنین کاری ضربه زدن به دستگاه دیپلماسی عربستان و شخص بندر بن سلطان بوده است.