درگیری موافقان و مخالفان ترامپ مقابل کاخ سفید

 طرفداران و مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، مقابل کاخ سفید تجمع کردند و با یکدیگر درگیر شدند.

شبکه «راشاتودی» گزارش کرد که طرفداران ترامپ و معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با تجمع مقابل کاخ سفید، با یکدیگر درگیر شدند و به یک دیگر توهین کردند.

طبق این گزارش، گروههای ضدترامپ شعار می‌دادند: «دونالد ترامپ، اینجا (کاخ سفید) خانه خود نیست و «لعنت به تو ترامپ». حامیان وی نیز در حالیکه راهپیمایی می‌کردند، فریاد می‌زدند: «ایالات متحده آمریکا، ایالات متحده آمریکا».

مأموران پلیس به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها میان دو گروه مختلف وارد عمل شد تا هواداران و مخالفان ترامپ را از یکدیگر جدا کند و آنها را پراکنده سازد.

از طرف دیگر، در دیگر شهرها و ایالات آمریکا از جمله اورگان، کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و پورتلند نیز، معترضان به نتیجه انتخابات، به خیابان‌ها آمدند و آشوب به پا کردند و حتی پرچم آمریکا را نیز به آتش کشیدند.

انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز سه‌شنبه 8 نوامبر (18 آبانماه) آغاز شد و دونالد ترامپ برخلاف پیش‌بینی رسانه‌های آمریکایی، موفق شد با کسب بیش از 270 رأی الکترال، بعنوان رئیس‌جمهوری آمریکا برگزیده شود.