رزمایش ارتش آمریکا جهت تقابل احتمالی با ایران، روسیه،چین و کره شمالی

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» مدعی شد که تفنگداران نیروی دریایی آمریکا از 29 اکتبر تا 4 نوامبر به طور بی سرو صدا رزمایشی را در شهر اوکینانوای ژاپن برگزار کردند.

برگزاری این رزمایش که «بلو کرومایت» نام دارد، سه سال قبل با مشارکت نیروی دریایی و تفنگداران دریای آمریکا  کلید خورد . در این رزمایش حضور سریع تفنگداران دریایی از کشتی‌ها و هواپیماها به سوی سواحل دشمن فرضی تمرین شد.

قبل از برگزاری این رزمایش ، «ژنرال رابرت نلر» فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا از پایگاه نیروهای این کشور در اوکیناوا دیدار کرد و به آن‌ها گفت که در اینده آموزش‌های بیشتری را در زمینه حملات اتمی،شیمیایی و بیلوژیکی خواهند دید.

به گزارش اسپوتنیک، این فرمانده آمریکایی به نیروهای تحت امر خود گفت که  باید خود را با دشمنان جدید وقف دهند و آمریکا در حال تغییر رویکرد رزمی خود از افغانستان و عراق به سوی آمادگی جهت مقابله با دشمنان آتی این کشور چون ایران، کره شمالی ، چین و روسیه است.

 تفنگداران دریایی آمریکا آماده عملیاتی هستند که بر اساس آن ارتش این کشور را قادر می‌سازد در مناطق دسترسی ممنوع و هنگامی که رادارها و موشک‌های پیشرفته دشمن اجازه عملیات به نیروهایی آمریکا را در دریا و هوا  نمی‌دهند، به نبرد بپردازند.

این منبع خبری به برگزاری دیگر رزمایش آمریکا با نیروهای ژاپنی در کنار این رزمایش که از 29 اکتبر تا 4 نوامبر برگزار شد و پوشش رسانه‌ای مطلوبی نیز داشت، اشاره کرد.