واکنش مقتدی صدر به پیروزی ترامپ

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز پنجشنبه (20 آبان 95) در بیانیه‌ای مکتوب در واکنش به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا گفت: «حتی اگر رئیس‌جمهوری آمریکا تغییر کند سیاست‌های خصمانه این کشور علیه دنیا تغییر نخواهد کرد.»

صدر ضمن محکومیت اظهارات تند ترامپ علیه اسلام و مسلمانان گفت، وی حتی قادر نیست  تندروها را از مسلمانان میانه‌رو تشخیص دهد.

به گزارش پرس‌تی‌وی، این روحانی برجسته شیعه از مردم آمریکا خواست تحت تاثیر افراطی‌گرایی رئیس‌جمهور خود قرار نگیرند و هشدار داد «در غیر این صورت این کشور به دلیل این سیاست‌های نسنجیده که هیچ فکر و مذهبی آن را نمی‌پذیرد در انزوای بین‌المللی قرار خواهد گرفت.»

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود نیز با اظهارات توهین‌آمیزش علیه اقلیت‌ها در آمریکا، طرح ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا و همچنین ساخت دیواری بلند در امتداد مرز مکزیک اعتراضات بسیاری را برانگیخت.

در پی اعلام پیروزی ترامپ، مردم در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا تظاهرات کردند.

معترضان شعارهای انتخاباتی بحث‌برانگیز  ترامپ را بار دیگر محکوم کردند.تظاهرات‌کنندگان خشمگین در اعتراضات سراسر امریکا همچنین آدمک‌های ترامپ را به آتش کشیدند.