ترامپ: هیلاری زنی بسیار قدرتمند و باهوش است

 پایگاه اینترنتی تلگراف در گزارشی به قلم "هریت الکساندر" نوشت: با انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، لحن بیان وی درباره "هیلاری کلینتون،" رقیب دموکرات و شکست خورده‌اش، به کلی تغییر کرد و حتی در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود کلینتون را مورد تقدیر و ستایش قرار داد. ترامپ که زمانی قصد داشت درصورت رسیدن به سمت ریاست جمهوری آمریکا هیلاری کلینتون را بابت اقداماتی که امنیت ملی کشور را به خطر انداخته است (اشاره به پرونده ایمیل‌های کلینتون) وی را بازداشت و روانه زندان کند، حالا از رقیب دموکرات خود با عنوان "زنی بسیار قدرتمند و باهوش" یاد می‌کند.

 

تلگراف در ادامه این گزارش نوشت: ترامپ یک سال گذشته را صرف انتقادات تند علیه کلینتون کرد. زمانی او را به استفاده از داروهای اعتیادآور متهم کرد، کلینتون را گزینه‌ای نامناسب برای ورود به کاخ سفید دانست و حتی پیشنهاد ترور وی را مطرح کرد! حالا ترامپ در سخنرانی‌های پس از انتخابات خود مدعی شده است تحت تاریاٍیر شایستگی کلینتون قرار گرفته است!

 

زمانیکه از ترامپ درباره سخنرانی پذیرش شکست کلینتون پرسیده شد، وی پاسخ داد: هیلاری سخنرانی بسیار جالبی ارائه داد. می‌توان تصور کنم چقدر برایش دشوار بوده است، مطمئن هستم سخنرانی پذیرش شکست برای کلینتون به مراتب برای من دشوارتر بوده است. او نمی‌توانست بهتر از این سخنرانی کند. کلینتون فقط گفت "دونالد به شما تبریک می‌گویم، کار بزرگی انجام دادی" و من هم در پاسخ به هیلاری می‌گویم "از تو بسیار متشکر هستم، تو یک رقیب عالی بودی."

 

دونالد ترامپ در ادامه اظهار داشت با  "بیل کلینتون،" رئیس جمهور پیشین و همسر هیلاری، تماس تلفنی داشته است و ضمن دوستانه قلمداد کردن گفتگویش با وی گفت هیچ بعید نیست از بیل کلینتون هم مشورت بخواهد زیرا آماده شنیدن راهنمایی‌های وی است.

 

باوجود اینکه ترامپ در مناظره‌های انتخاباتی به ماجرای رسوایی اخلاقی بیل کلینتون اشاره کرده بود تا به این ترتیب ضربه‌ای به کمپین انتخاباتی هیلاری وارد کند؛ این بار بیل را مردی توانمند و بااستعداد توصیف کرد.

 

او درباره "باراک اوباما،" رئیس جمهور کنونی آمریکا، نیز به نیکی یاد کرد و گفت بی صبرانه درصدد همکاری با بارک اوباما و شنیدن راهنمایی‌های اوست. به این ترتیب رئیس جمهور جدید آمریکا شیوه‌ای جدید را در پیش گرفته است و متفاوت با آنچه در کارزار انتخاباتی انجام داده بود، عمل می‌کند.