روسیه اقدامات اوباما را به سخره گرفت

 گفته می شود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سفر غیر منتظرۀ خود به یونان از مقامات آتن خواهد خواست که بنادر کشور خود را به روی ناوهای روسیه ببندند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در صفحۀ فیسبوک خود نوشت: "این آخرین حرف نیست ( که اوباما به زبان می آورد) به عنوان مثال شاید خواستار بستن میدان پوشکین به روی کبوترها هم بشود! یا بخواهد که دیگر میخی به تخته ای زده نشود ! دوستانم ! اوباما خواستار بستن چه چیز دیگری خواهد شد ."

دیمتری بیلیک نماینده پارلمان روسیه نیز گفت : لنگر انداختن کشتی های جنگی روسیه در بنادر یونان جنبه انسانی، فرهنگی و تجاری دارد، نَه نظامی .

بیلیک که نماینده شهر سواستوپول در شبه جزیره کریمه روسیه است، افزود: کشتی های روس برای مشارکت در مراسم های تاریخی مهم در بندرهای یونان لنگر می اندازند، و ملوانان روس برای انجام مراسم های مذهبی (ارتدوکسی) به کوه آتوس می روند. 

پیشتر نیز مقامات کشور مالت به ناوهواپیمابر روسیه و ناوهای همراه وی اجازه نداده بودند که در بنادر خود سوخت گیری کنند؛ و دولت اسپانیا نیز تحت فشار ناتو به کشتی های روس اجازه سوخت گیری در بندر سبته را نداد، در حالی که قبلا با سوخت گیری کشتی های روس موافقت کرده بود.