هلاکت فرمانده بلندپایه داعش در موصل

یکی از فرماندهان تاجیکستانی گروه تروریستی تکفیری داعش در اطراف شهر موصل به هلاکت رسید.

یکی از منابع خبری نزدیک به این گروه تروریستی با اعلام این خبر گفت: «ابو عبدالله التاجیکی» یکی از فرماندهان ارشد داعش در شهر موصل عراق محسوب می شد.

همچنین برخی خبرهای حاکی از آن است که یکی دیگر از جنگجویان تاجیکستانی داعش به نام «حمزه التاجیکی» در درگیری با نیروها و رزمندگان عراقی در اطراف موصل به هلاکت رسیده است.

برخی اتباع و شهروندان کشور تاجیکستان تحت تاثیر آموزه های وهابیت و سلفی گیری، تمایل زیادی به پیوستن به گروه تروریستی داعش را دارند.

در ماه سپتامبر سال جاری «گلمراد حلیموف» یکی از افسران ارشد نیروهای ویژه تاجیکستان با فرار از این کشور، خود را به عراق و صفوف داعش در این کشور رساند.

اندکی بعد این افسر آموزش دیده و بلندپایه نیروهای ویژه تاجیکستان که مدتی را تحت آموزش های ویژه افسران ارتش آمریکا قرار گرفته بود، به عنوان یکی از افسران ارشد داعش در عراق منسوب شد.

تمایل جوانان تاجیک برای پیوستن به صفوف داعش در سوریه و عراق، به معضل بزرگی برای مقامات سیاسی و امنیتی این کشور تبدیل شده است و یکی از عوامل بسیار موثر در ایجاد این تمایل، نفوذ وهابیت و سلفی گری در این کشور و تبلیغ این فرقه افراطی در میان نسل جوان تاجیکستان می باشد.