اوباما: من به خشم مردم آمریکا اذعان داشتم

 «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که در آخرین سفر خارجی خود به اروپا رفته، در یونان در خصوص پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری کشورش سخن گفت.

اوباما در طی تبلیغات انتخاباتی، نه تنها از «هیلاری کلینتون» حمایت و به نفع وی در کمپین‌ها شرکت کرد، بلکه بارها نیز ترامپ را به خاطر مواضعش مورد حمله و تمسخر قرار داد.

حتی چند روز پس از پیروزی ترامپ در انتخابات و ساعتی پس از اولین دیدار وی با باراک اوباما در کاخ سفید، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ گفت که نظر اوباما در خصوص عدم صلاحیت ترامپ برای ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده، تغییری نکرده است.

اوباما هم امروز در آتن گفت که به خاطر سخنان رئیس‌جمهور منتخب، مسئولیتی بر دوش خود احساس نمی‌کند ولی خود را به تسهیل فرآیند انتقال قدرت، موظف می‌داند.

باراک البته در طی رقابت‌های انتخاباتی گفته بود که همراهی نکردن حامیانش برای شکست دادن ترامپ را یک «توهین» به شخص خود تلقی خواهد کرد.

باراک اوباما که در کنار نخست‌وزیر چپ‌گرای یونان در برابر خبرنگاران سخن می‌گفت، به دلائل مبنایی پشت کردن مردم آمریکا به دولت دموکرات‌ها و استقبال از شعارهای ساختارشکنانه ترامپ هم پرداخت.

اوباما گفت: «آیا فکر می‌کنید من قبول نداشتم که در توده‌های مردم آمریکا، خشم و یا سرخوردگی دیده می‌شود. من به این مطلب اذعان داشتم.»

رئیس‌جمهور آمریکا که بارها بخاطر رنگین پوست بودنش از سوی نژادپرستان سفید آمریکایی که خود را مالک و سازنده کشور می‌دانند، تمسخر شده، به این طبقه که اتفاقاً تمایل زیادی هم به ترامپ و شعارهایش دارند هم اشاره کرد.

باراک اوباما در این خصوص گفت: «از آمریکایی‌ها می‌خواهم که از بالا گرفتن احساسات خام ملی‌گرایی، دوری کنند.»