فقر همچنان یک چالش روزافزون در اروپا

نتایج یک بررسی نشان می دهد که فقر همچنان در اروپا مسئله ای رو به رشد است. ظاهرا بهبود اوضاع کار در این اتحادیه بر اوضاع همه مردم تاثیر گذار نبوده است.

بر اساس نتایج این بررسی با وجود شغل های تمام وقت اما انسان های بیشتری امسال نسبت به سال گذشته در  اتحادیه اروپا درمعرض خطر فقر قرار دارند.

این بررسی که از طرف موسسه برتلزمان انجام گرفته است نشان می دهد که  نرخ فقر در سال 2015 به 7.8 درصد افزایش پیدا کرده، در سال 2013 این شاخص 7.2 درصد بوده  است و این وضعیت در حالی است که اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا آرام آرام از تاثیرات بحران اقتصادی خلاص می شوند.

بر اساس این بررسی همچنان با 118 میلیون نفر تقریبا از هر چهار شهروند اروپایی یک نفر در معرض خطر فقر و محدودیت های اجتماعی قرار دارد.

یکی از نویسندگان این بررسی در این باره گفت: ما غافلگیر شدیم که با وجود اشتغال روزافزون در اتحادیه اروپا خطر فقر همچنین در آلمان و این اتحادیه کاهش پیدا نکرده است.

بر اساس این بررسی کودکان و نوجوانان بعد از بحران مالی و اقتصادی بازندگان بزرگ در اتحادیه اروپا هستند. بر این اساس در سطح اتحادیه اروپا کودکان بیشتری نسبت به افراد مسن در معرض خطر فقر قرار دارند.