مسکو پیش‌نویس قطعنامه در خصوص وضعیت حقوق بشر در کریمه را دور از واقعیت خواند

وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر «کریمه» را محکوم کرد و آن را «دور از واقعیت» خواند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، «آناتولی ویکتوروف» مدیر همکاری بشردوستانه و حقوق بشر وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که مسکو، پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در کریمه را کاملاً با انگیزه سیاسی می‌‌داند.

وی در سازمان ملل اعلام کرد: «ویژگی سیاسی و از پیش سازماندهی شده این پیش‌نویس پروژه بسیار دور از واقعیت برای ما مشهود است. بر کسی پوشیده نیست که حامیان اوکراین، فشار بی‌سابقه‌ای را به این کشورها وارد آورده‌اند».

 

ویکتوروف تصریح کرد که پیش‌نویس قعطنامه درباره اوضاع حقوق بشر در کریمه، نمونه دیگری از استفاده از موضوع حقوق بشر در بازیهای سیاسی کشورها است که قطعنامه‌هایی را صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: «تردیدی وجود ندارد که موضوع ارتقا و حفاظت از حقوق بشر برای همه کشور اهمیت دارد ما به دنبال آن هستیم که مطابق با تعهدات بین‌المللی خود به طور پی در پی در سراسر قلمرو روسیه از جمله کریمه حقوق بشر را تضمین کنیم. اما ما هرگز به زور در این بحث‌ها شرکت نمی‌کنیم و لحن اخلاقی را می‌پذیریم».

پیش‌نویس قطعنامه در خصوص وضعیت حقوق بشر کریمه  که توسط اوکراین مطرح شده و نظارت بین‌المللی به حقوق بشر در این منطقه را خواستار است و قرار است برای بررسی به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شود.