روسیه حملات سایبری نهادهای اطلاعاتی را کشف کرد

 سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز اعلام کرد که مهاجمان سایبری خارجی قصد داشتند بانک های این کشور را با هدف بی ثبات سازی آنها از روز دوشنبه مورد حملات سایبری خود قرار دهند.

سرویس امنیت فدرال روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که اطلاعاتی را دریافت کرده است که نشان می دهد نهادهای اطلاعاتی خارجی، آمادگی های لازم برای آغاز حملات سایبری گسترده ای را از از دوشنبه ۵ دسامبر به دست آورده اند تا از این طریق بتوانند به بی ثبات سازی نظام مالی روسیه از قبیل فعالیت های تعدادی از بانک های مهم و اصلی این کشور مبادرت ورزند.

این بیانیه می‌افزاید: تحقیقات انجام شده، نیروهای امنیتی روسیه را به سِرورهایی متعلق به شرکت «بلِیزینگ فَست» (BlazingFast) مربوط به اوکراین مستقر در هلند رساند. حملات سایبری در چندین شهر روسیه قرار بود همزمان با ارسال پیام‌ های کوتاه در حجم گسترده و پیام‌ هایی در شبکه‌ های اجتماعی با مضمون تحریک آمیزِ تضعیف سیستم مالی و اعتباری روسیه صورت گیرد.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در بیانیه خود اعلام کرد که ضمن کشف این تهدید، اقداماتی برای خنثی‌ سازیِ تهدیدات مطرح علیه امنیت اطلاعاتی و اقتصادی این کشور در ارتباط با حملات از پیش طراحی شده را آغاز کرده است.