حمله ترامپ به شرکت بوئینگ

 اظهارات "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا فقط در رسانه های اجتماعی جنجال به پا نمی‌کند؛ بلکه حتی شرکت های بزرگ را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا این بار در یک پیام توییتری شرکت بزرگ هواپیماسازی "بوئینگ" آمریکا را هدف حملات لفظی خود قرار داد. وی شب گذشته در این پیام اعلام کرد هزینه های ساخت هواپیمای جدید برای رئیس جمهور آمریکا بالغ بر 4 میلیارد دلار و دیوانه کننده است و دولت آمریکا باید قرارداد خود را با این شرکت فسخ کند.

پیش از آنکه ترامپ در صفحه توییتر خود از هزینه های بالای ساخت این هواپیما انتقاد کند، ارزش سهام شرکت بوئینگ 152.16 دلار بود. اما بر اساس اعلام مؤسسه مالی "فکت ست"، پس از این پیام توییتری ارزش سهام بوئینگ روز سه شنبه حدود 1 درصد کاهش یافت و به 149.75 دلار سقوط کرد.

واکنش سرمایه گذاران به خرید و فروش سهام شرکت بوئینگ به خوبی تاثیرگذاری اظهارات رئیس جمهور منتخب آمریکا بر بازار را نشان داد. گزارشها حاکی از آن است که کاهش حدود یک درصدی سهام شرکت هواپیماسازی بوئینگ باعث شد تقریبا 1 میلیارد دلار از ارزش این شرکت کاسته شود.

دولت آمریکا طبق قراردادی که در ماه ژانویه سال جاری میلادی با شرکت بوئینگ منعقد کرد، ساخت هواپیمای جدیدی را برای رئیس جمهور این کشور سفارش داد. ایرفورس وان یا هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا به هواپیمایی گفته می شود که حامل رئیس جمهور آمریکا است.