قتل‌عام غیرنظامیان در شمال سوریه

 آمار قربانیان جنایت دوشنبه ائتلاف آمریکایی در منطقه «جرنیه» در حومه غربی رقه به 15 کشته از بین غیرنظامیان و دهها زخمی افزایش یافت.

در همین حال هواپیماهای ائتلاف آمریکایی دیروز با بمباران چندین خانه در روستای خربه هدله دستکم 10 غیرنظامی را قتل عام کردند.

حملات هوایی ائتلاف بین المللی به روستای العباره در شمال رقه نیز با کشته شدن چهار غیرنظامی و زخمی شدن هفت نفر دیگر همراه بود.

هواپیماهای ائتلاف شهر الطبقه در جنوب رقه را نیز بمباران کردند که با کشته شدن سه غیرنظامی از آوارگان حومه حمص همراه شد.

روستاهای الفخیخ در غرب رقه نیز هدف بمبارن نیروهای ائتلاف قرار گرفت.

از سوی دیگر نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات خشم فرات ( عملیات آزادسازی رقه با حمایت ائتلاف ضد داعش) را به منظور تهدید آمریکا متوقف کرده اند.

شورای مرکزی نیروهای سوریه دموکراتیک گفته که آمریکا به درخواست این نیروها برای اعمال فشار بر دولت ترکیه به منظور توقف پیشروی نیروهای تحت حمایت آن در مناطق حومه شرقی حلب عمل نکرده است.

منابع محلی در روستای ابوجرادی واقع در غرب شهر درباسیه در حومه شمالی حسکه گفت: نظامیان ترکیه اجساد 14 غیرنظامی را که در جنایت دوشنبه گذشته در این منطقه کشته شدند به داخل خاک ترکیه منتقل کردند.

این منابع افزودند: هفده غیرنظامی دوشنبه گذشته در شمال روستای ابوجردی از توابع شهر درباسیه در مرز با ترکیه توسط نظامیان ترکیه به رگبار بسته شده و کشته شدند.

منابع محلی گفتند: اهالی روستا اجساد سه نفر از قربانیان با نام های یحیی فیصل، محمد علی نعمه و خالد جکرو را از منطقه بیرون کشیدند اما اجساد 14 نفر دیگر روی زمین باقی مانده بود و دسترسی به آنها به دلیل اینکه منطقه زیر رگبار نیروهای گارد مرزی ترکیه است امکان پذیر نشد.

این منابع گفتند: پانزده غیرنظامی دیگر سوریه نیز در حالی که تلاش می کردند از شمال شهر حارم در استان ادلب خود را به خاک ترکیه برسانند به ضرب گلوله نیروهای گارد مرزی ترکیه کشته شدند و اهالی این منطقه نیز از بیم رگبار نیروهای ترکیه امکان بیرون کشیدن اجساد این کشته را نداشتند.

گفته می شود باندهای قاچاق انسان در شمال سوریه وابسته به جبهه النصره و جنبش احرار الشام هستند.