آزاد سازی حلب رویکرد جنگ در سوریه را کامل تغییر خواهد داد

"بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه الوطن که فردا به صورت کامل منتشر خواهد شد، گفت: تصمیم آزادسازی سوریه (از دست تروریست‌ها) اتخاذ شده و حلب ضمن این تصمیم می‌باشد.

وی افزود: با آزادسازی کامل حلب از دست تروریست‌ها و غربی‌ها هیچ برگ برنده‌ای باقی نمی‌ماند.

اسد در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: پس از شکست آنها در جنگ دمشق و حمص، حلب آخرین امید آنها بود و حلب رویکرد جنگ در سوریه را کامل تغییر خواهد داد و آزادسازی آن یعنی توطئه کشورهای غربی و منطقه‌ای شکست خورد.

وی گفت: در حال حاضر آمریکایی‌ها درخواست دارند که در حلب آتش بس برقرار شود چون مزدوران آنها در این شهر با شرایط دشواری مواجه شده‌اند.

رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: روسیه تلاش ندارد به دلیل روابطی که با ما دارد دستوری را به ما تحمیل کند و سیاست‌هایش بر اساس احترام به اصول استوار است.

وی درباره انتخاب شدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا ترامپ قادر است که تمامی نیروها و گروه‌ها و سازمان‌ها را برای مبارزه با داعش متحد کند.

بشار اسد اضافه کرد: همه گروه‌های مخالف مزدور نبوده و ما آماده مذاکره با تمامی گروه‌های مخالفی هستیم که با تروریسم یا طرف‌های خارجی مرتبط نیستند.

وی گفت: آشتی تنها راه حل واقعی و عملی خواهد بود و البته این موضوع مزایا و معایبی نیز دارد.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: فکر نمی‌کنم که ملت سوریه اجازه دهد که شرکت‌هایی از کشورهای دشمن برای بازسازی به سوریه بیایند.