آزادسازی "اعلام و شهداء" در پی پیشروی نیروهای عراقی در شرق موصل
 محور شرقی موصل شاهد بیشترین پیشروی های نیروهای عراقی بوده است تا جایی که نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق پس از درگیری های بسیار با تروریست های داعش در محله "اعلام" و مقابله با هجوم آنها در محله "شهدا" توانستند بر این محله ها مسلط شوند. عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در اطراف محله "تامیم" همچنان ادامه دارد.
 
در محور شمال شرقی نیز نیروهای عراقی بر محله "برید" به صورت کامل مسلط شدند و عملیات خود را به سوی محله های " مثنی، سکر، قاهره و نزدیک محله مصارف" ادامه می دهند و همزمان به پاکسازی محله های "اخاء، عدن و بکر" می پردازند.
 
نیروهای لشکر نهم زرهی عراق نیز در محور جنوب شرقی با پاتک تروریست های داعش مواجه شدند و از مواضعی که در محله های "وحده و سومر" آزاد کرده بودند مجبور به عقب نشینی شدند. با این حال نیروهای عراقی مواضع خود را در محله میثاق حفظ کرده و تروریست های محله های "دومیز و فلسطین" را هدف قرار دادند.
 
در محور غربی عملیات موصل، نیروهای بسیج مردمی عراق سیطره خود را بر روستای "تل العبطه، هزیمیه و ترکمانیه" کامل کردند تا منطقه تل العبطه را از چهار جهت محاصره کنند و به مرکز این ناحیه حمله و آن را از چنگال تروریست های داعش آزاد کنند. در حالی که نیروهای عراقی عملیات خود را برای خروج مردم از منطقه تل العبطه متوقف کرده اند، تروریست های داعش با انجام سه عملیات انتحاری در یک روز نیروها و آوارگان عراقی راهدف قرار دادند.
 
در محور جنوبی عملیات موصل و در دشت حویجه، حملات گروه تروریستی داعش علیه نیروهای بسیج عشایر و گردان 60 پیاده نظام ارتش عراق همچنان ادامه دارد. نیروهای عراقی نیز در ادامه تامین امنیت روستاهای آزاد شده در این محور، امنیت و ثبات روستاهای "نعوص الخمیسات و نعوص الامام" را که در چند روز گذشته آزاد شدند، به صورت کامل بر قرار کردند.