"صحرا"  سلاحی علیه مهاجران
پلیس مرزی آمریکا برای مقابله با مهاجران غیرقانونی که عمدتا از مکزیک وارد این کشور می‌شوند، حربه غیرانسانی را در پیش گرفته‌ است بطوریکه از صحرای آریزونا به عنوان سلاحی کشنده علیه مهاجران استفاده می‌کند.
 
یک گروه حقوق بشری در آمریکا با پیگیری این موضوع دریافته است، پلیس مرزی به عمد تعقیب و گریزی را برنامه‌ریزی می‌کند تا مهاجران غیرقانونی به سمت صحرای آریزونا هدایت شوند. شرایط بد آب و هوایی در این صحرا و فقدان آب شرب موجب می‌شود سالانه هزاران مهاجر در آن جان خود را از دست بدهند، مفقود و یا دچار جراحات عمیق شوند.
 
این گروه مدافع حقوق بشر معتقد است رفتاری که پلیس مرزی آمریکا با مهاجران دارد یک جنایت آشکار است.
 
آمریکا و مکزیک بالغ بر 3200 متر مرز مشترک دارند و با افزایش شمار ورود مهاجران غیرقانونی، 18 هزار نیروی پلیس برای محافظت از مرز آمریکا درنظر گرفته شده است. تحقیقات نیروهای داوطلب مردمی نشان می‌دهد از دهه 1990 بالغ بر چند ده هزار مهاجر در صحرای آریزونا ناپدید شدند و فقط در یک سال گذشته 1200 مورد مفقودی گزارش شده است.
 
بسیاری از مهاجران غیرقانونی مجبور هستند شب را در گورستان‌ها به صبح برسانند و از کارتن‌های خالی به عنوان زیرانداز و گاهی پتو استفاده کنند. این مهاجران که اغلب از کشورهای محروم آمریکای لاتین مانند مکزیک و هندوراس راهی آمریکا می‌شوند به خوبی می‌دانند سفر پرخطر و احتمالا بدون ‌بازگشتی در انتظار آنها است.