ادامه نبرد ارتش سوریه و داعش در تدمر

نبرد ارتش سوریه و داعش در تدمر در حالی ادامه دارد که عناصر داعشی تنها ساعاتی پس از ورود مجدد به این شهر باستانی، بار دیگر در پی حملات شدید جنگنده‌های روسیه، مجبور به عقب‌‌نشینی شده‌اند.

 

«رامی عبدالرحمن» مدیر این مرکز گفت: «پس از آن‌که نیروهای دولتی سوریه از تدمر به سمت ریف جنوبی عقب‌نشینی کردند، گروه داعش به‌رغم حملات هوایی گسترده روسیه، به این شهر باستانی سیطره یافت.»

عبدالرحمان خاطرنشان کرد: «با تداوم بمباران هوایی، درگیری‌ها در شهر تدمر در حومه شرقی حمص (مرکز) متوقف شده است.»

از سوی دیگر، شبه‌خبرگزاری «اعماق»، که سخنگوی این گروه تروریستی محسوب می‌شود، گزارش داد که «عناصر داعش بار دیگر کنترل کامل شهر تدمر را به دست گرفته‌اند.»

این گروه تندرو، روز یکشنبه ساعاتی پس از اخراج عناصر آن از شهر در پی حملات شدید جنگنده‌های روسیه، بار دیگر کنترل تدمر را به دست گرفت.

داعش از روز پنجشنبه سلسله حملاتی را در حومه شرقی حمص صورت می‌دهد که در پی آن، توانست عصر شنبه وارد شهر تدمر شود و پس از 8 ماه عقب‌‌نشینی از این شهر، بار دیگر بر آن مسلط شود.

ولی حملات گسترده روسیه، تروریست‌ها را بامداد یکشنبه مجبور به عقب‌نشینی کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان 64 حمله هوایی به مواضع تروریست‌ها در تدمر و حومه آن، «بیش از 300 عنصر داعش» کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد «حملات تروریستی در تدمر خنثی شده‌اند.»

ولی بار دیگر داعش حرکت خود برای ورود مجدد به داخل این شهر باستانی را آغاز کرد و توانست آن را دوباره به اشغال خود درآورد.

در جبهه دوم، حملات هوایی جنگنده‌های روسیه طی شب گذشته تروریست‌های داعش را که تنها چند ساعت از ورود مجدد آنها به تدمر می‌گذشت، وادار به عقب‌‌نشینی از شهر کرد.