تلاش غرب برای نجات تروریستها در حلب

 "بشار اسد" به شبکه "راشا تودی" گفت: هدف از حمله (به تدمر) به هدف تضعیف پیروزی ارتش در حلب صورت گرفت ولی این کار (داعش) نتیجه نداد.

* تدمر اهمیتی برای غرب ندارد

بشار اسد اظهار داشت: غرب اهمیتی به اوضاع تدمر نمی دهد، زیرا این شهر به دست تروریستها افتاد، ولی هنگامیکه نیروهای ارتش سوریه وارد این شهر شوند، سیاستمداران غربی درباره میراث تاریخی و شهروندان اظهار نگرانی خواهند کرد.

وی افزود: اگر حلب را از دست تروریستها آزاد کنیم، آنها -منظور من مسرولان غربی و رسانه های غربی است- درباره شهروندان اظهار نگرانی می کنند.

* غرب فقط در این صورت نگران می شود

بشار اسد تأکید کرد: ولی در غیر این صورت آنان، اظهار نگرانی نخواهند کرد؛ هنگامیکه تروریستها شهروندان را بکشند یا به تدمر حمله کنند و میراث بشریت و نه فقط میراث سوریه را نابود کنند، آنها نگران نخوهند شد.

رئیس جمهور سوریه گفت: زمان بندی حمله داعش به تدمر با رویدادهای حلب مرتبط است. این کار واکنش آنها (عناصر داعش) به پیشروی ارتش سوریه در حلب است. آنان قصد داشتند با این کار پیروزی ارتش سوریه در حلب را تضعیف کنند، و در عین حال تمرکز ارتش سوریه بر حلب را به هم بزنند و آن را مجبور کنند به سوی تدمر برود؛ ولی این کار آنها نتیجه نداد.

* تلاش غرب برای نجات تروریستها در حلب

بشار اسد در پاسخ به بیانیه اخیر مسؤولان آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آمریکا و کانادا درخصوص ضرورت آتش بس فوری در حلب گفت: هدف از این کار نجات ترویستها است.

* معنی واقعی پیام غربی ها!

وی افزود: در سیاست باید همیشه به دنبال مسائل پشت پرده باشیم، و فقط به شکل ظاهری پیامها دقت نکنیم.

بشار اسد ادامه داد: مهم نیست که آنها (سیاستمداران غربی) چه می خواهند. آنها به صورت ضمنی به روسیه می گویند: از شما خواهش می کنیم پیشروی ارتش سوریه علیه تروریستها را متوقف کنید. شما در شکست دادن تروریستها پای خود را فراتر گذاشته اید، و نباید چنین اتفاقی می افتاد. باید به سوری ها بگویید که این کار را متوقف کنند، زیرا ما باید از تروریستها حمایت کنیم و آنها را نجات دهیم.

بشار اسد تأکید کرد: به صورت مختصر، این معنی پیام آنها است.