رابطه ترامپ با بنیانگذار توییتر

 "جک دورسی"، بنیانگذار و مدیر عامل شبکه اجتماعی توییتر، تاکنون به نشست فناوری "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، که فردا در نیویورک برگزار می شود، دعوت نشده است.

 

با وجود اهمیتی که توییتر برای دونالد ترامپ -- بخصوص در دوران رقابتهای انتخاباتی داشت -- بسیار عجیب است که وی از بنیانگذار این شبکه اجتماعی برای حضور در نشست فناوری دعوت نکرده است. دونالد ترامپ به طور مداوم و با لفظی بسیار تهاجمی از توییتر برای انعکاس پیام های خود استفاده می کند.

 

اما جک دورسی تنها مدیر عامل "دره سیلیکون" در کالیفرنیای آمریکاست که به این مراسم دعوت نشده است. افرادی که قرار است در این رویداد حاضر شوند "لری پیج"، مدیر عامل اجرایی شرکت الفابت، "شریل سندبرگ"، مدیر ارشد شبکه فیسبوک، "ساتیا نادلا"، مدیر عامل مایکروسافت، "ایلان ماسک"، مدیرعامل شرکت اسپیس اکس و تسلا موتورز و همینطور تعدادی از مقامات ارشد قدرتمندترین شرکت های فناوری هستند.

 

دورسی پیشتر در نشست "کد کامرس" در سانفرانسیسکو اعلام کرد: به این رویداد دعوت نشده ام. اما پس از مدتی گفت: چیزی در این خصوص نمی دانم.

 

دعوت نشدن جک دورسی به این نشست می تواند فواید و مضراتی به همراه داشته باشد. او دیگر مجبور نیست به این رویداد فناوری برود و همانند دیگر مدیران اجرایی حوزه فناوری، از دونالد ترامپ انتقاد کند. اگر هم وی به این مراسم دعوت شود و نرود، ممکن است از جانب ترامپ مورد انتقاد شدید قرار بگیرد.

 

هنوز یک روز به برگزاری این مراسم باقی مانده است و شاید جک دورسی هم ایمیل دعوتی برای حضور در این مراسم دریافت کند.