ادعای کلینتون درمورد کینه پوتین  برای هک کردن انتخابات آمریکا

 «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست‌خورده انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا، مدعی شد آنچه وی نقش داشتن «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، در فرایند هک کردن سازمان‌های دموکرات در این انتخابات خواند، ریشه در کینه درازمدت پوتین از وی دارد.

 

کلینتون در سخنرانی خود در میان اهدا کنندگان کمک مالی در هتل پلازای نیویورک که با هدف قدردانی از این افراد برگزار شده بود، به این مسئله اشاره کرد. 

 

بر اساس اظهارات منابعی که در این مراسم حضور داشتند، کلینتون در این سخنرانی اشاره ای به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، نکرده است و اظهارات وی در پاسخ به اخباری جدید مبنی بر اینکه ارزیابی اطلاعاتی آمریکا حاکی از ان است که پوتین در هک کردن این اطلاعات دست داشته است، مطرح شده است. 

 

یکی از منابع در این زمینه اظهار داشت کلینتون در واکنش به این خبر جدید ادعا کرده که مفتخر بوده به عنوان وزیر خارجه پیشین آمریکا هنگامی در تقابل با پوتین قرار گرفت از دموکراسی حمایت کند.  وی افزود که پوتین از زمان سخنرانی وی در خصوص انتخابات پارلمانی 2011 روسیه از وی کینه به دل گرفته است.
  
کلینتون در آن زمان که به عنوان وزیر خارجه آمریکا مشغول به کار بود، از انتخابات پارلمانی روسیه به شدت انتقاد کرده و اعلام کرده بود که این انتخابات آزاد و عادلانه برگزار نشده است. پوتین نیز کلینتون را علت اعتراضات پس از این انتخابات در روسیه دانست. 

 

یک مقام آمریکایی مطلع در خصوص هک اطلاعات انتخابات آمریکا، به سی ان ان اظهار داشت که این عملیات با استفاده از ابزارهای پیچیده مخصوص هک کردن صورت گرفته است. وی مدعی شد که پوتین نیز در این قضیه دست داشته است. 

 

کلینتون هم‌چنین مدعی شد که جریان هک اطلاعات به شکست وی کمک کرده است. وی افزود: این عملیات حمله به امنیت ملی و دموکراسی ما بود.